CFR Călători încearcă să revitalizeze ruta Bucureşti – Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cfr calatori

CFR Călători intenţionează să contracteze servicii de consultanţă pentru elaboarea unui studiu de fezabilitate în vederea achiziţiei de material rulant pentru ruta Bucureşti-Constanţa. În următorii 10 ani, aproximativ 40% din parcul de vagoane  existent va îndeplini condiţiile de casare.

CFR Călători a emis un anunţ privind conmtractarea unor servicii de consultanţă pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate, care să cuprindă materialul rulant - vagoane şi automotoare electrice – de care este nevoie pe ruta Bucureşti – Constanţa.

„În următorii zece ani, aproximativ 40% din parcul de vagoane  existent va îndeplini condiţiile de casare. Scopul planului de investiţii al CFR Călători este de a le înlocui pe cele vechi cu un parc de material rulant modern şi alcătuit din trenuri clasice (locomotive şi vagoane) şi automotoare”, se arată în caietul de sarcini citat de clubferoviar.ro.

Parcul de vagoane al CFR Călători include peste 3.000 de vehicule, doar 660 dintre ele sunt mai noi de 20 ani. Cele două treimi rămase în parcul de material rulant, fiind vechi, nu îndeplinesc cerinţele pieţei de transport din punct de vedere tehnic şi al confortului călătorilor. Întreţinerea şi exploatarea materialului rulant mai vechi se realizează cu costuri mari, defectarea acestora fiind frecventă, se arată în documentul citat.

„Obiectivul  contractului de achizţtie de material rulant prevede achiziţionarea unor automotoare electrice cu sistem dual (25 kV, 50Hz) pentru viteză de 160 km/h, cu ecartament de 1.435 mm. Sistemul de comandă al automotoarelor electrice trebuie să permită comanda multiplă a cel puţin doua astfel de automotoare. Acestea vor fi utilizate în transportul regional. O altă solicitare prevede ca noile automotoare să îndeplinească cerinţele stabilite prin specificaţiile tehnice de interoperabilitate”, se arată în caietul de sarcini.

Începând cu 2012 CFR Călători nu a mai primit fonduri de la bugetul de stat pentru investiţii. Majoritatea serviciilor feroviare de călători funcţionează cu locomotive şi vagoane recondiţionate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite