Încercare disperată pentru scoaterea UBER de pe piaţă: Taximetriştii ameninţă cu greva fiscală

Încercare disperată pentru scoaterea UBER de pe piaţă: Taximetriştii ameninţă cu greva fiscală

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) cere autorităţilor române să demareze o anchetă pentru a stabili modul în care au intrat pe piaţa din România firme precum UBER, BLA BLA CAR, TAXIFY etc. În caz contrar, taximetriştii ameninţă cu greva fiscală, spunând că bugetul statului ar putea fi alimentat de taxele şi impozitele plătite de piraţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nemulţumirile transportatorilor privind serviciile oferite de firme de transport persoane care folosesc anumite platforme online au luat din nou amploare, COTAR cerând Guvernului Romăniei şi  autorităţilor publice, să „dispună cu celeritate măsuri de reglementare a acestei categorii de servicii de transport, pentru crearea unui cadru concurenţial real şi asigurarea predictibilităţii necesare investiţiilor”. 

„În acest mod ne vom asigura că împărtăşim dezideratul de a furniza servicii publice în condiţii de siguranţă şi confort şi avem disponibilitatea de a susţine orice efort menit să conducă la creşterea calităţii vieţii cetăţenilor. În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a recurge la toate modalităţile de protest legale, de la greva fiscală până la încetarea totală a activăţii de transport persoane. În timpul grevei noastre fiscale, bugetul statului ar putea fi alimentat de taxele şi impozitele aferente acestui domeniu de activitate, plătite de piraţi”, a informat COTAR.
 
Anchetă în SUA
 
Transportatorii susţin că firma UBER este anchetată acum în Statele Unite ale Americii, pentru a se stabili felul în care s-a făcut lobby pentru a intra pe piaţa americană. 

„În SUA s-au descoperit deja sume fabuloase plătite pentru această companie, dar activitatea de lobby este interzisă în România şi se numeşte trafic de infuenţă. Dorim să aflăm, în urma unei anchete făcute corect, cine a făcut lobby în România, care sunt legăturile de familie între reprezentanţii oficiali ai firmei şi anumiţi politicieni şi dacă în susţinerea activităţii ilegale de transport persoane sunt /au fost implicate formaţiuni politice”, susţin transportatorii, atrăgând atenţia administraţiilor locale în privinţa necesităţii demarării, în regim prioritar, a unui plan de măsuri care să permită prestarea serviciului public de transport local în regim de taxi, „în condiţii de siguranţă, confort şi cu garantarea asigurării unei concurenţe loiale, prin eliminarea activităţilor neautorizate”.

Cer mai multe cotroale din partea autorităţilor statului
 
Pe de altă parte, COTAR cere ANAF, Poliţiei Rutiere, Poliţiei Locale şi altor instituţii abilitate ale statului să facă mai multe controale în trafic şi să verifice „cu precădere activităţile neautorizate, nu numai firmele autorizate”. 

„Având în vedere faptul că activitatea piraţilor se desfăşoară cu maximă transparenţă, fiind disponibile informaţii pe site-uri şi pe aplicaţiile acestora, autorităţiile pot verifica foarte uşor modul în care este piratat transportul de  persoane. Toate informaţile sunt la un singur click distanţă, astfel încât pot fi detectate în numai câteva minute aplicaţiile neautorizate ale persoanelor fizice şi juridice care fac transport neautorizat de mai mulţi ani în România”, susţin transportatorii.
 
Solicită sistarea activităţii platformelor online
   
Revendicările transportatorilor privesc, de altfel, „sistarea activităţii platformelor online care preiau şi distribuire comenzi de transport, pe raza municipiului Bucureşti şi în marile oraşe, pentru eliminarea concurenţei neloiale şi stoparea practicilor soldate cu prejudicierea bugetului de stat, prin eludarea obligaţiilor fiscale de către operatorii aplicaţiilor”. 

„Neavând calitatea de angajator şi nefiind supuşi autorizării, administratorii platformelor online fac de fapt activitate neautorizată de transport persoane. Nu ne opunem soluţiilor alternative de transport de persoane şi, în calitate de confederaţie patronală, conştientizăm importanţa adaptării la evoluţiile tehnologice şi promovăm concurenţa. Tehnologia aplicatiilor o avem si noi încă din anul 2008, dar respectăm legislaţia în vigoare, adică primirea şi transmiterea de comenzi taxi doar prin intermediul unui dispecerat autorizat, conform Legii 38/2003. Nu putem tolera la nesfârşit ca entităţi constituite în mediul virtual BLA BLA CAR, UBER, TAXIFY, etc. să preia şi să distribuie comenzi către angajaţii unor companii legitime de transport persoane şi/sau unor persoane care nu au nicio legătură cu transportul autorizat de persoane în regim de taxi, transport persoane prin curse regulate sau ocazionale”, consideră COTAR.
 
Autorizaţiile de taximetrie ar trebui centralizate într-o bază de date
 
Transportatorii cer şi constituirea unei baze de date comune a autorizaţiilor de taximetrie eliberate în municipiul Bucureşti şi unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Ilfov, în temeiul Legii nr. 38/2003, actualizată periodic, în scopul facilitării controalelor structurilor poliţiei naţionale şi locale şi combaterii pirateriei. 

În opinia COTAR, în acest scop ar fi necesară încheierea unui protocol cu municipalitatea - în calitate de autoritate care a delegat prestarea serviciului public de transport în regim de taxi - şi operaţionalizarea, în temeiul acestuia, a bazei de date. 

Acest lucru ar permite, susţin transportatorii, dispunerea de măsuri legale împotriva persoanelor fizice şi juridice care încalcă legislaţia în vigoare privind transportul de persoane. ”Astfel s-ar putea elimina din piaţă clonele şi ar creşte siguranţa utilizatorilor”, consideră COTAR.
 
citeste totul despre: