„Ştii şi câştigi”, varianta financiară: Bursa de Valori Bucureşti organizează un concurs TV, în 2016

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bursa de Valori Bucureşti va organiza, în luna ianuarie a anului viitor, un concurs televizat live, pe teme financiare, dotat cu premii, la care se aşteaptă aproape o mie de participanţi. Obiectivul demersului este încercarea de alfabetizare financiară a populaţiei din România, capitol la care ne situăm la coada clasamentului, în Europa.

Competiţia va avea patronajul Minsterului Finanţelor Publice, Ministerului Educaţiei, Băncii Naţionale a României şi Autorităţi de Supraveghere Financiară (ASF).

„Ajungem acolo unde nu avem şanse cu publicaţiile financiare”, a explicat directorul Bursei, Ludwik Sobolewski. Polonezul care a condus şi Bursa de la Varşovia nu este la prima experienţă de acest fel. În Polonia, un concurs similar este organizat anual, potrivit Profit.ro.

Concursul va avea, cel mai probabil, o singură ediţie anuală. Va dura între două şi trei ore şi va pune în joc şi un premiu de 10.000 de lei, cash. Juriul, care va analiza răspunsurile participanţilor, va fi format din personalităţi din domeniul financiar românesc, dar şi din vedete. În public se vor afla participanţi din mai multe categorii: elevi, studenţi, manageri sau pensionari.

Reprezentanţii BVB nu au putut spune care vor fi costurile organizării, însă au menţionat că acestea vor fi susţinute şi de celelalte instituţii şi companii financiare implicate.

Emisiunea este doar parte a unui program mai amplu desfăşurat de Bursa de Valori Bucureşti în prima parte a anului viitor. Astfel, tot în ianuarie va începe o nouă ediţie a concursului de tranzacţionare BVB Invest Quest. Va continua în februarie cu lansarea programului educaţional Fluent în Finanţe în universităţi, cu Formul pentru Investitorii Individuali din februarie-martie şi cu Expo Banii Tăi din 27-28 mai 2016.

Potrivit unui sondaj, realizat în urmă cu cinci ani, nu mai puţin de 14,2% dintre români erau cu totul străini de domeniul economico-financiar, adică ignoranţi faţă de orice era legat de câştigarea, cheltuirea şi chivernisirea banilor. Cei care fac eforturi în direcţia educaţiei lor financiare şi care chiar au deprinderi minime sunt 29,4%, în timp ce numai 13,9% dintre români urmăresc periodic şi cu atenţie sporită informaţiile financiare.

Partea covârşitoare a populaţiei, respectiv 41,2% este cea reticentă, care nu vede utilitatea unui efort în direcţia unei mai bune cunoaşteri şi preferă informaţia superficială. Cum aceasta este captată în special prin televiziune, aceasta este şi categoria de public atacată în demersul anunţat astăzi de BVB.

La întrebarea cine ar trebui să asigure educaţia financiară, nu mai puţin de 29,7% dintre românii intervievaţi au răspuns că cel mai nimerit ar fi ca această formare să vină din mass-media, de la jurnalişti şi realizatori TV. Doar structurile guvernamentale de profil au avut mai multe procente: 34,5%. Dintre cei care au răspuns, 24,3% au acordat încredere băncilor comerciale, 23,7% organizaţiilor neguvernamentale, 23,6% instituţiilor de învăţământ superior, 11,7% fondurilor de pensii şi 11,2% consultanţilor financiari independenţi.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite