Renault: Tehnologia maşinilor hibride care pot fi încărcate şi la priză e complicată

Renault: Tehnologia maşinilor hibride care pot fi încărcate şi la priză e complicată

Oficialii Renault consideră că soluţia maşinilor hibride de tip PHEV este complicată din punct de vedere tehnologic şi are dezavantajul complexităţii ansamblului, plus dezavantajul masei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Soluţia maşinilor hibride de tip PHEV este complicată din punct de vedere tehnologic, a spus Olivier Guintrand, directorul departamentului de inginerie al Renault, adăugând că nu are neapărat sens din punct de vedere ingineresc, însă către acest tip de vehicule se îndreaptă clienţii, ghidaţi de reglementările politice.
 
Potrivit acestuia, o maşină de tip PHEV are dezavantajul complexităţii ansamblului, plus dezavantajul masei, scrie hotnews.ro. Un automobil de acest tip are motor pe benzină (sau diesel) şi motor electric, rezervor cu carburant fosil şi baterie pentru sistemul de tracţiune. Deci totul este dublat.
În plus, electronica este complicată pentru că trebuie să gestioneze două tipuri de sisteme de propulsie în acelaşi timp şi să le facă să funcţioneze armonios împreună.
 
Renault nu are în prezent în gamă automobile de tip PHEV, dar în 2017 au apărut primele informaţii din interiorul companiei auto franceze că se lucrează la aşa ceva, deşi iniţial Renault miza doar pe maşini electrice care să convieţuiască pe piaţă cu cele pe benzină şi diesel.
 
Investiţii tot mai reduse în tehnologia diesel
 
Renault va investi tot mai puţin în tehnologia diesel, pe fondul scăderii interesului din partea clienţilor din pieţele europene mari, precum Franţa şi Germania, a adăugat Olivier Guintrand.
 
„Investim tot mai puţin în diesel”, a declarat Olivier Guintrand, directorul departamentului de inginerie al Renault, dând exemplul Franţei, ţară în care în doar un an de zile cota de piaţă a motorizărilor diesel a ajuns la 41%, în scădere de la aproape 70%.
 
„Motorizările diesel sunt foarte eficiente, dar în multe ţări publicul are dintr-o dată o problemă cu ele, chiar dacă până atunci n-ar fi conceput o maşină altfel decât diesel. Vedem asta foarte evident în Franţa şi în Germania”, a explicat oficialul Renault, citat de hotnews.ro.
 
Potrivit acestuia, odată cu resticţiile de mediu tot mai dure, cota de piaţă a motorizărilor diesel va descreşte tot mai mult, iar un moment important va fi atunci când în oraşe nu va mai fi permis accesul maşinilor care nu pot parcurge un anumit număr de kilometri cu emisii de eşapament zero. Din acel punct clienţii se vor orienta spre maşini de tip PHEV (plug-in hybrid electric vehicles), adică automobile hibride care pot fi încărcate şi la priză, dar şi în mers, care au atât motor electric, cât şi motor pe benzină (sau diesel).
 
Conform planului dezvăluit în octombrie 2017, Renault va avea 8 autovehicule electrice şi 4 hibride în gamă, până în 2022. Tot până în 2022 circa 60% din gamă va fi electrificată. Toate motorizările pe benzină vor fi trecute la sistem micro-hibrid (cel puţin), adica sistem start/stop şi recuperare a energiei la frânare. În prezent unele motorizări pe benzină de intrare în gamă nu au aşa ceva.
 
Pentru diesel-urile care vor rămâne totuşi în ofertă Renault va investi în tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), adică tratamentul emisiilor diesel cu AdBlue (uree).
 
 
Piaţa maşinilor cu propulsie alternativă a crescut cu 40% în 2017 la nivelul UE
 
Interesul europenilor faţă de maşinile electrice este în continuă creştere, anul trecut fiind înmatriculate 852.933 automobile cu propulsie alternativă (AFV), cu 39,7% mai multe decât în 2016, reprezentând 5,7% din totalul automobilelor noi înmatriculate în UE anul trecut. În România au fost înmatriculate 2.039 maşini hibride şi 188 automobile electrice.
 
Potrivit celor mai recente date ale Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmise presei din România de către Asociaţia Constructorilor Auto din România (ACAROM), la nivelul UE, cele mai multe maşini cu propulsie alternativă au fost hibride (benzină+electric), iar cele electrice încă reprezintă o piaţă de nişă, dar în creştere. 
 
În România au fost înmatriculate 2.039 maşini hibride în tot anul 2017 (+87,2%) şi 188 automobile electrice (+154,1%).
 
Şi automobilele propulsate de propan sau gaz natural au avut o creştere de 27,3%, reflectând scăderea interesului pentru maşinile diesel şi pe benzină în unele ţări din UE: +53,7% este creşterea pieţei de maşini electrice (BEV) în UE la nivel de 2017; +28,9% este creşterea pieţei de maşini hibride (PHEV şi HEV) în UE la nivel de 2017; +39% este creşterea pieţei de maşini cu propulsie alternativă (AFV) în UE la nivel de 2017.
 
Din modul în care sunt prezentate datele în raportul oficial emis de ACEA reiese faptul că piaţa maşinilor electrice şi hibride este la început nu numai prin cifrele absolute, ci şi prin modul de raportare al datelor, în unele ţări, inclusiv România, nefăcându-se clar diferenţa între maşinile electrice şi hibride de tip plug-in (deci reîncărcabile la priză) în rapoartele care circulă între entităţile care culeg, interpretează şi transmit aceste date, scrie hotnews.ro.
 
O analiză a cifrelor de înmatriculări furnizate de DRPCIV a făcut totuşi posibilă prezentarea de date corecte în acest articol inclusiv pentru piaţa din România. La noi în ţară, top trei pe modele este condus de BMW i3 (63), Renault Zoe (38) şi Mercedes-Benz B 250 e (19), iar top cinci este încheiat de Volkswagen e-Golf (16) şi Volkswagen e-up! (13).
 
citeste totul despre: