Numărul românilor care apelează la rezolvarea amiabilă a neînţelegerilor cu banca, de peste 12 ori mai mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
banca alpha bank ghiseu bancar foto Adevarul

Numărul românilor care şi-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu instituţiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut de peste 12 ori în primele şase luni ale anului, la 188.

Românii din ţară conştientizează tot mai mult că pot apela la serviciile CSALB. Astfel, dacă anul trecut ponderea cererilor venite din Bucureşti-Ilfov depăşea 52 de procente, anul acesta a scăzut la 34%, ca urmare a creşterilor înregistrate în celelalte judeţe, ȋn special în judeţe precum Prahova, Iaşi, Braşov şi Constanţa.

„Încă de la finele anului trecut am văzut un interes tot mai mare al românilor de a-şi rezolva litigiile pe care le au cu băncile şi IFN-urile pe cale amiabilă, prin intermediul CSALB. Tendinţa de creştere s-a menţinut şi anul acesta, situaţie care ne aşteptăm să continue şi în a doua parte a anului, atât în Bucureşti, cât şi în ţară. Cred că CSALB are un rol important în detensionarea relaţiilor dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evoluţia numărului de dosare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În primele şase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite în dosare, de 7 ori mai mult faţă de 2017.

 Modalitatea preferată de transmitere a cererilor conforme  a fost, în primele şase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin  poşta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).  

Judeţele cu cele mai multe cereri:                     

  • Bucureşti-Ilfov: 190 cereri
  • Prahova: 27 cereri
  • Iaşi 23 cereri
  • Braşov 17 cereri
  • Constanţa 17 cereri
  • Bacău 16 cereri

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite