Bancherii îşi creează justiţie paralelă. Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar va fi lansat marţi, consumatorii îl constestă
0
Românii cu credite care nu vor să aştepte ani buni prin tribunale se pot adresa Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar în loc să dea în judecată instituţiile financiare, urmând ca o decizie să fie luată în mai puţin de 90 de zile şi fără costuri. Funcţionarea instituţiei este, însă, contestată de către consumatori.
Centrul SAL este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, constituită în baza Ordonanţei Guvernului nr.38/2015 privind privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr.654 din 28.08.2015, potrivit regulamentului său de funcţionare.
Numai că Centrul SAL este contestat încă dinainte de a fi lansat oficial. Potrivit propriului regulament, Colegiul de Coordonare al instituţiei – care reglementează conducerea generală a acesteia – este format din cinci membri, câte unul propus de către Banca Naţională a României (BNR), Asociaţia Română a Băncilor (ARB), Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), ai asociaţiilor de consumatori şi un membri independent ales de cei patru.