Bancherii îşi creează justiţie paralelă. Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar va fi lansat marţi, consumatorii îl constestă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Soluţiile dispuse de către Centrul Alternativ de Soluţionare a au caracter executoriu
Soluţiile dispuse de către Centrul Alternativ de Soluţionare a au caracter executoriu

Românii cu credite care nu vor să aştepte ani buni prin tribunale se pot adresa Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar în loc să dea în judecată instituţiile financiare, urmând ca o decizie să fie luată în mai puţin de 90 de zile şi fără costuri. Funcţionarea instituţiei este, însă, contestată de către consumatori.

Centrul SAL este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, constituită în baza Ordonanţei Guvernului nr.38/2015 privind privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr.654 din 28.08.2015, potrivit regulamentului său de funcţionare.

Numai că Centrul SAL este contestat încă dinainte de a fi lansat oficial. Potrivit propriului regulament, Colegiul de Coordonare al instituţiei – care reglementează conducerea generală a acesteia – este format din cinci membri, câte unul propus de către Banca Naţională a României (BNR), Asociaţia Română a Băncilor (ARB), Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), ai asociaţiilor de consumatori şi un membri independent ales de cei patru.

Citiţi mai departe continuarea pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite