STUDIU: Piaţa româneasă de consum este dominată de patru mari retaileri
0Patru mari companii din zona de retail, Kaufland, Carrefour, Metro şi Auchan , acoperă împreună 60% din întreaga piaţă de consum, arată o analiză realizată de ICAP România, furnizor de soluţii integrate de afaceri.
Tendinţa generală a pieţei de retail este de creştere constantă de la an la an, în 2014, de exemplu, cifra totală de afaceri a principalilor retaileri crescând cu 10%, până la 34,6 miliarde de lei, potrivit analizei citate, care urmăreşte evoluţia celor mai importante 11 lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri din România, în ultimii trei ani, arată News.ro.
Retailul rămâne un domeniu dinamic din punctul de vedere al forţei de muncă. Astfel, numărul de angajaţi al companiilor analizate a crescut cu 33% din decembrie 2012 până în decembrie 2014, la aproape 64.000 de persoane.
Cel mai mare jucător din zona de retail este Kaufland România, cu o cotă de piaţă de 23%, urmat de Carrefour România şi Metro cu 13%, Auchan cu 11%, Selgros si Mega Image cu 8%, Rewe Romania -7%, Profi -5%, Romania Hypermarche - 5%, Billa - 4% şi Artima - 3%, arată studiul citat de News.ro.
La sfârşitul lui 2014 (cînd sunt disponibile ultimele date oficiale de la ministerul de Finanţe – n.r.), Kaufland România înregistra o cifră de afaceri de aproape 8 miliarde de lei, cea mai mare de pe piaţa de retail. Pe locurile al doilea şi al treilea se clasau Carrefour România şi Metro, cu aproape 4,6 miliarde de lei şi, respectiv, 4,5 miliarde de lei.
Cea mai semnificativă creştere a cifrei de afaceri, la final de 2014, a avut-o Auchan România, de 64%, la aproape 3,8 miliarde de lei, faţă de perioadă similară a anului anterior. În acea perioadă Auchan venea după achiziţia maganinelor Real.
La jumătatea lui 2015, compania Kaufland România înregistrase cel mai mai mare profit operaţional de peste 300 de milioane de lei, urmată de Mega Image (peste 40 de milioane de lei) şi de Profi România (peste 26 de milioane de lei).
Cele mai multe supermaketuri şi hipermarketuri din România se găsesc în macroregiunea Muntenia-Sud (775), iar cele mai puţine în macroregiunea Sud-Vest Oltenia (265). Compania Mega Image numără cele mai multe supermarketuri din ţară (482), urmată de Profi (400) şi de Lidl (208).