Se-ntoarce roata: după creşteri spectaculoase în ultimii ani, vânzările Dacia în Germania au scăzut cu peste 11%
0Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 11,2% în primele două luni ale anului comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, la 6.616 unităţi, pe o piaţă în urcare cu 4,6%, potrivit datelor publicate marţi de Biroul german de înmatriculări auto.
La finalul lunii februarie, cota de piaţă a Dacia în Germania se situa la 1,5%.
Scădere de 16% în februarie
Vânzările Dacia au scăzut cu 16,2%, la 2.878 de unităţi la nivelul lunii februarie comparativ cu aceeaşi lună din 2014, marca românească deţinând o cotă de piaţă de 1,3%.
Piaţa auto germană a înregistrat un avans de 4,6% în primele două luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 434.591 de unităţi.
Cele mai mari creşteri ale înmatriculărilor în lunile ianuarie-februarie au fost înregistrate de Lexus, cu 81,5%, la 245 de unităţi, Jeep, cu un avans de 74,4%, la 2.037 de unităţi, şi Mitsubishi, cu o urcare de 65,1%, la 4.601 unităţi.
La polul opus s-au aflat Chevrolet, cu o scădere de 97,9% a vânzărilor, la 69 de unităţi, Lancia, cu un declin de 39,4%, la 106 unităţi, şi Jaguar, cu o coborâre de 29,2%, la 459 unităţi.
Declin mai uşor la Renault
Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au scăzut în ianuarie-februarie cu 3,8%, la 12.870 de autoturisme comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014. Renault deţine o cotă de piaţă de 3% în Germania.
Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au crescut cu 13,4% în primele două luni ale anului, la 101.835 de autoturisme, cel mai mare producător auto european având o cotă de piaţă de 23,5%.
Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi.
În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 15,8% în primele două luni ale anului comparativ cu acelaşi interval din 2014, la 15.199 de unităţi, marca românească având o cotă de 5,42%, în coborâre faţă de anul trecut.