Retailul de proximitate, o mină de aur: de ce să investeşti într-un magazin la parterul blocului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ce au in comun un inginer in constructii auto, un proiectant in topometrie sau un gestionar la o fabrica de avioane? Toti trei au decis sa renunte la aceste meserii in favoarea unui magazin intr-un domeniu care anul acesta a fost mai efervescent ca niciodata – retailul alimentar de proximitate.

Florea Udrea a lucrat timp de 18 ani in topometrie, proiectand si executand retele de inalta tensiune si statii electrice in Singapore, Yemen, Qatar, Cipru si Romania. In urma cu un an a decis sa investeasca intr-o franciza LaDoiPasi, detinuta de Metro Cash&Carry Romania, in comuna Galicea, judetul Valcea, si asteapta pentru acest an vanzari de 3,4 mil. lei.

La randul sau, fost inginer in constructii auto, Adrian Chelaru (43 de ani) a lucrat timp de zece ani in domeniul vanzarilor – de la imobiliare pana la cosmetice sau detergenti. Castiga in fiecare luna intre 1.500 si 2.500 de lei. A decis insa sa faca primii pasi in antreprenoriat cu un magazin alimentar situat in sectorul 3 din Bucuresti, pe care ulterior l-a redeschis in sectorul 2 sub sigla LaDoiPasi. Magazinul pe care il detine a rulat anul trecut afaceri de un milion de lei, pentru acest an proprietarul estimand o dublare a veniturilor.

Si Vasile Stroe a pariat dupa 1989 pe retail, dupa ce 15 ani a lucrat ca gestionar intr-o fabrica de avioane. A deschis un magazin in comuna Perisoru (Calarasi) si anul trecut a intrat in reteaua LaDoiPasi, obtinand profit dupa primele luni de functionare. Anul trecut magazinul LaDoiPasi a rulat afaceri de 1,6 mil. lei, pentru 2013 proprietarul estimand un avans de 30%.

Lansat oficial in martie 2012, conceptul magazinelor de proximitate LaDoiPasi a atras in retea pana in acest moment aproximativ 670 de mici comercianti. Numarul contractelor deja semnate, pana la momentul mentionat, in acest sens, este de aproximativ 800, potrivit datelor companiei. Acestia au independenta financiara si operationala, primind suport din partea Metro Cash&Carry in ceea ce priveste promovarea, trainingul, sortimentatia, layout, imagine, servicii si know-how.

Citiţi pe www.wall-street.ro continuarea articolului

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite