Piaţa becurilor LED câştigă teren în România. Câţi români mai sunt interesaţi de becurile incandescente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un sondaj recent arată că românii îşi aleg becurile în funcţie de puterea sursei de iluminat, durata de viaţă, preţ, flux luminos (lumeni), marcă, temperatură de culoare şi index de redare a culorii.

Peste 55% dintre români cumpără becuri cu tehnologie LED, 17% preferă becurile CFL (economice), iar 16% aleg becurile incandescente, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania ELBI Electric & Lighting. 

Din sondaj mai reiese că românii îşi aleg becurile în funcţie de puterea sursei de iluminat, durata de viaţă, preţ, flux luminos (lumeni), marcă, temperatură de culoare şi index de redare a culorii (CRI). 

Peste 44% dintre români alocă în medie pentru cumpărarea unui bec între 10 şi 20 de lei, 10% nu sunt dispuşi să dea mai mult de 10 lei, 27% cheltuie între 20 şi 30 de lei, şi doar 18% sunt dispuşi să aloce mai mult de 30 de lei pentru achiziţionarea unei surse luminoase.

Când vine vorba de reciclarea becurilor arse, aproape jumătate dintre ei spun că duc sursele de iluminat la un centru special de colectare a deşeurilor electrice. 

După importanţa pe care o oferă românii corpurilor de iluminat, lustrele sunt pe primul loc în topul preferinţelor cu 19%, urmate de plafoniere şi aplice cu câte 16 procente fiecare, veioze (14%), pendule şi lampadare (12% fiecare) şi spoturi (11%). 

Peste 40% dintre respondenţi spun că aleg să cumpere personal becurile, în timp ce 20% dintre ei preferă să lase achiziţia surselor de iluminat în grija partenerului de cuplu. Aproape 34% dintre români cumpără sursele de iluminat împreună cu soţia/soţul, iar pentru 3% dintre ei achiziţia surselor este făcută de către părinţi. Se observă o diferenţă între femei şi bărbaţi atunci când sunt întrebaţi cine se ocupă de achiziţionarea surselor de iluminat. Pentru 37% dintre femeile intervievate, cumpărarea becurilor este o activitate de cuplu, pe când 70% dintre bărbaţi au răspuns că aleg singuri sursele de iluminat necesare casei. 

Potrivit studiului, peste 65% dintre români îşi cumpără sursele de iluminat din magazine de specialitate, doar 17% din hypermarketuri, urmate de supermarketuri (10%), magazine mixte (4%), magazine online (3%) şi aproape 1% din piaţă sau de la distribuitori. 

Peste 70% dintre respondenţi spun că înlocuiesc un bec într-un interval de un an, 23% schimbă sursele de iluminat la 1-3 ani, iar 6%  le schimbă după 3 sau mai mulţi ani. 

”Există în piaţă o creştere a cererii de produse eco-friendly care sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie electrică. De exemplu, LED-urile consumă cu până la 80% mai puţin curent electric faţă de becurile incandescente. Nu doar companiile sunt interesate să economisească energie, ci şi oamenii care au început să se documenteze din ce în ce mai mult în acest domeniu. Anul trecut, ELBI a înregistrat o creştere a vânzărilor din surse de iluminat de tip LED şi a corpurilor tehnice de iluminat cu tehnologie LED integrată, care au depăşit vânzările celor convenţionale. Această creştere se datorează faptului că am reuşit să oferim un preţ foarte bun, comparabil cu cel al surselor convenţionale, pe toate palierele de calitate. Am ales să investim în construcţia brandurilor proprii şi să dezvoltăm continuu soluţii şi produse inovatoare cu un grad crescut de accesibilitate pentru clienţii noştri. Provocarea în domeniul nostru pe segmentul premium este legată de preţ versus caracteristici tehnice (durata de viaţă, calitatea luminii, eficienţa energetică), iar pe segmentul economy ne luptăm cu produsele care, deşi afişează caracteristicile produsului, în realitate acestea nu corespund cu eticheta”, a declarat Dan Ovedenie, directorul de achiziţii al ELBI Electric & Lighting.

Pentru a se documenta înainte de a cumpăra becuri pentru casă, românii folosesc website-urile producătorilor şi importatorilor de produse electrice, electricienii, citesc materialele promoţionale din magazine, dar şi paginile de social media ale brandurilor producătoare/importatoare. În alegerea becurilor, importante sunt şi presa, articolele online, prietenii sau vânzătorii din magazine. 

Studiul a fost derulat în perioada 15 martie – 15 aprilie 2018, în mediul online, iar interpretarea a fost realizată în baza chestionarului completat integral de către 400 de persoane, cu vârste cuprinse între 19 - 79 de ani, din toate regiunile ţării.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite