Digi Communication promite servicii de calitate la preţuri accesibile. Ce profit a înregistrat în pandemie
0Digi Communications N.V. a anunţat, vineri, 14 august 2020, rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru al anului 2020, încheiat la 30 iunie 2020.
Potrivit acestora, în cel de-al doilea trimestru Digi Communication a înregistrat venituri în creştere cu 5 %, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior (EUR 310 milioane, faţă de 294 milioane EUR) şi un progres al unităţilor generatoare de venituri (RGU) la 16,9 milioane de la 15,5 milioane, la 30 iunie 2019. EBITDA ajustat a fost de 115 milioane EUR (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 6 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.
Global, grupul a înregistrat o performanţă consistentă în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în ciuda schimbărilor privind sănătatea publică. Pe măsură ce autorităţile au trecut la relaxarea restricţiilor sociale şi comerciale, ca urmare a pandemiei COVID-19, de la jumătatea lunii mai, operaţiunile Digi şi principalele activităţi s-au adaptat la noile reguli şi măsuri, continuând să asigure sănătatea angajaţilor, clienţilor, partenerilor.
În ciuda unui mediu general instabil, operaţiunile Digi din toate teritoriile unde este prezent au avut rezultate stabile, confirmând nevoia de conectivitate a tuturor segmentelor de public, mai ales în contextul pandemiei.
Drept urmare, la finalul celui de-al doilea trimestru, numărul RGU pe principalele segmente de servicii (internet fix şi cablu TV) au înregistrat un nou nivel istoric de 3,9 milioane RGU (internet fix), respectiv 4,5 milioane RGU (cablu TV). Serviciile de comunicaţii electronice mobile de voce şi date au ajuns la 6 milioane RGU.
“Compania noastră şi-a marcat cea de-a treia aniversare de la oferta iniţială pe Bursa de Valori Bucureşti, în mai 2020, într-un context influenţat de schimbări şi provocări economice. Echipa de management şi angajaţii grupului Digi au dat dovadă de o responsabilitate imensă şi de flexibilitate, în cele 6 luni de răspuns la criza sanitară. Împreună am depăşit obstacole neprevăzute şi am demonstrat angajamentul nostru de a pune în practică strategia de business propusă acţionarilor şi investitorilor.
În România, Consiliul Concurenţei a aprobat, în iulie, transferul unor active între filiala locală şi trei operatori independenţi (AKTA, DCS şi ATTP Telecommunications). Acesta este un pas mai departe în proiectul companiei noastre privind creşterea digitalizării şi reducerea diferenţelor de conectivitate între diferitele regiuni ale principalei noastre pieţe.
Ca urmare a tranzacţiei, vom furniza servicii de calitate la preţuri accesibile către sute de mii de clienţi, arătând hotărârea noastră de a încuraja aspiraţiile acestora spre un nivel de trai superior”, a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Grupului Digi Communications N.V.
Operaţiunile din România au contribuit semnificativ la veniturile consolidate ale grupului (61 % în trim. II 2020), la totalul serviciilor furnizate (70 % RGU) şi la EBITDA consolidat (75 %).
Cele mai importante evoluţii în acest trimestru încheiat la 30 iunie 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, au fost obţinute pe segmentul serviciilor de comunicaţii electronice fixe (+ 13 % RGU internet fix şi + 8 % RGU pe segmentul pay-tv).
Pe segmentul comunicaţiilor mobile, în al doilea trimestru al anului, Digi şi-a păstrat poziţia de lider al portabilităţii, în ciuda unei reduceri a numărului de portări faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, de la 80.411 numere de telefonie mobilă portate la 70.236. În total, în primul semestru al anului 2020, în reţeaua Digi Mobil s-au portat 166.643 de numere, într-o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, când s-au înregistrat 164.830 de numere portate. În iunie 2020, Digi a înregistrat o cotă de piaţă 44,8% din totalul numerelor mobile portate.
În Ungaria, în condiţiile măsurilor restrictive adoptate de autorităţi, operaţiunile s-au derulat, în primele şase luni ale anului, la un nivel asemănător celui din perioadele de normalitate.
Digi Ungaria a demarat cea de-a doua fază de dezvoltare a reţelei mobile şi şi-a extins acoperirea în zone unde anterior nu oferea servicii de comunicaţii mobile şi a îmbunătăţit atât densitatea reţelei, cât şi calitatea serviciilor oferite prin intermediul tehnologiilor de ultimă oră. Astfel, serviciile Digi Mobil au devenit accesibile în peste 500 de localităţi, atingând o acoperire de 50% într-un an de la lansare (mai 2019). Pentru a marca aniversarea acestui serviciu, Digi Kft., filiala din Ungaria, a anunţat că va menţine oferta deosebit de atractivă pentru clienţii săi până la 31 decembrie 2020.
În Spania, rata de creştere a numărului de unităţi generatoare de venituri a revenit la nivelul înregistrat înainte de criza pandemică. Digi Spain a reuşit, în al doilea trimestru al anului, să depăşească pragul de 2,1 milioane RGU pentru serviciile de voce şi date mobile şi şi-a majorat contribuţia la veniturile consolidate ale grupului (21 %) şi EBITDA consolidat (12 %).
În ceea ce priveşte portabilitatea în reţeaua Digi din Spania, operatorul a reconfirmat trendul ascendent pe care s-a înscris în ultima perioadă şi, odată cu relaxarea măsurilor de prevenire a răspândirii pandemiei, a continuat să înregistreze o creştere a numărului de servicii mobile portate – peste 32.700 de portări nete în mai şi iunie.
Filiala spaniolă a dus mai departe proiectul de extindere a reţelei de servicii de comunicaţii electronice fixe, acoperind cu fibră optică tot mai multe regiuni din ţara iberică. Digi Spania furnizează, în prezent, servicii de telefonie fixă şi internet în 25 din cele 50 de regiuni ale ţării, ultimele 8 regiuni adăugate fiind: Cádiz, Burgos, Valladolid, Segovia, Badajoz, Girona, insulele Baleare şi La Rioja.
În Italia, cea de-a patra piaţă unde grupul este prezent, ca MVNO (Mobile Virtual Network Operator), echipele s-au concentrat pe diversificarea ofertei către clienţi şi pe optimizarea calităţii serviciilor. Digi Italia înregistra 245.000 RGU la 30 iunie 2020, comparativ cu 213.000 RGU la 30 iunie 2019.
La sfârşitul primului semestru al anului, Digi Italia a lansat o nouă ofertă, constând în minute nelimitate pentru apelurile la numere naţionale sau la numere din reţelele Digi din Italia, România şi Spania, incluzând şi trafic nelimitat la viteză maximă prin tehnologia 4G la preţuri foarte competitive. Activarea serviciilor se face gratuit şi poate fi realizată în cele peste 3.000 de puncte de vânzare disponibile pe teritoriul Italiei.
Digi Communications N.V. este un operator european de top în domeniul comunicaţiilor electronice, cu operaţiuni în România, Ungaria, Spania şi Italia şi este compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piaţă în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv şi internet fix. Pe parcursul celor aproape 27 de ani de existenţă, Digi a investit continuu în cele mai revoluţionare tehnologii, ajungând să deţină, în prezent, cea mai extinsă reţea de fibră optică din regiune, cu o acoperire de aproximativ 8,4 milioane locuinţe, în România şi Ungaria (la 31 decembrie 2019).
În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator din domeniul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 angajaţi (circa 16.500 pe toate cele patru pieţe unde este prezent).
Grupul Digi pune la dispoziţia abonaţilor săi şi o ofertă complexă de conţinuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel şi Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM şi platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.