De ce au început să investească masiv în tehnologia digitală marile companii din agricultură
0Revoluţia digitală ajunge şi în agrobusiness. Cargill, cea mai mare afacere privată pe care a dat-o America, se transformă dintr-o companie de trading de cereale într-o companie alimentară integrată. Primul pariu major: acvacultura.
William Wallace Cargill a făcut pionierat în comerţul modern cu produse agricole în 1865, când a pus bazele unui lanţ de depozite de cereale în oraşele din nordul şi centrul Statelor Unite. Apariţia unui cumpărator puternic financiar capabil să preia livrările la nivel local le permitea fermierilor să îşi vândă mult mai uşor recolta care altfel risca să putrezească în aşteptarea unui transport către pieţe mai îndepărtate. La rândul său, Cargill, dispunând de capacitatea de a depozita cantităţi foarte mari de cereale, avea foarte mult spaţiu de manevră în a-şi stabili propriul calendar de vânzări. Astfel, putea practic maximiza perioada dintre momentul plăţii către fermieri pentru a le achiziţiona recolta şi cel al încasărilor de la procesatorii şi exportatorii către care livra.