Satelitul TESS al celor de la NASA a descoperit un “super-Pământ” şi alte două noi planete

Trei planete noi au fost descoperite în afara sistemului nostru solar, orbitând o stea situată la 73 de ani-lumină, conform oamenilor de ştiinţă. Acestea sunt printre cele mai mici şi mai apropiate exoplanete descoperite până acum.

Trio-ul face parte din sistemul cunoscut ca TOI-270 şi a fost văzut cu ajutorul lui TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), satelitul care a fost lansat în spaţiu anul trecut, cu scopul de a găsi noi lumi, capabile să susţină viaţă.

Una dintre planete este un ”super-Pământ” teluric, puţin mai mare decât planeta noastră, iar celelalte două sunt planete gazoase, cu o mărime de două ori mai mică decât cea a lui Neptun.

Deşi se crede că temperatura înregistrată în vârful planetei cele mai îndepărtate dintre cele trei ar putea susţine anumite forme de viaţă, atmosfera acesteia pare să fie prea groasă şi densă, creând un efect de seră intens care scade probabilităţile de a găsi apă sau viaţă la suprafaţa planetei.

Sistemul nostru solar nu are o planetă ”intermediară”, cu o mărime şi structură care să se situeze între cea a Pământului şi cea a lui Neptun.

Două dintre cele trei planete descoperite de TESS în TOI-270 sunt considerate planete intermediare şi sunt considerate de cercetători ca fiind ”verigi lipsă” ale formării planetare, deoarece i-ar putea ajuta pe aceştia să afle dacă planetele telurice, precum Pământul, sau lumile îngheţate, precum Neptun, se formează într-un fel asemănător.

Oamenii de ştiinţă cred că există şi alte planete în TOI-270, vorbind despre acest sistem ca un ”Disneyland pentru ştiinţa exoplanetelor”. TESS a fost lansat în data de 18 aprilie 2018, descoperind 21 de noi lumi în primul său an. Satelitul urmăreşte scăderi ale intensităţii luminii, care ar putea trăda prezenţa unei planete care trece prin faţa stelei sale gazdă.