Lumi virtuale: femeile renunţă la haine mai uşor decât bărbaţii, potrivit unui studiu canadian

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lumea virtuală nu este locul în care femeile se îmbracă după ultimele tendinţe ale modei. Cel puţin nu cele care locuiesc în ,,Second Life”, un joc online creat din dorinţa simulării vieţii reale, de către Linden Labs în 2003.

Un studiu canadian a cercetat modul în care femeile din lumea virtuală renunţă la haine şi chiar o fac de plăcere, informează ABC News.

Dintre cei 400 de jucători ale căror comportamente în mediul virtual au fost ţinute sub observaţie, de către cercetători, timp de câteva săptămâni, 71% dintre avatarurile masculine şi-au păstrat corpurile acoperite, în joc, în timp ce doar 5% dintre avatarurile feminine au ţinut la integritatea lor vestimentară.

Observaţia a fost făcută nu doar urmând evoluţia unor avataruri precum Barbie sau Jessica Rabbit, cât a tuturor imaginilor feminine, de orice formă şi dimensiune.

Cercetătorii au mai descoperit şi că aproape un sfert din numărul total de avataruri feminine, aparţin, de fapt, unor utilizatori bărbaţi.

,,Orice avatar feminin a dezvăluit mai multă piele, indiferent de proporţiile corpului”, a afirmat Matthieu Guitton, profesor asociat la Universitatea Laval din Quebec şi autor al studiului.

Hainele folosite în jocul ,,Second Life” sunt create de utilizatori şi oferite altor utilizatori, în mod gratuit. Dacă jucătorii sunt dispuşi să cheltuiască ceva bani (care, apropo, sunt reali, nu virtuali), pot oricând să intre într-unul dintre mall-urile virtuale şi să îşi achiziţioneze piesele vestimentare dorite, la preţuri destul de mici.

Astfel, problema banilor nu ar trebui să stea în calea avatarurilor feminine de a-şi cumpăra ceva mai multe haine.

Cercetătorul a ţinut să rezolve şi această dilemă, fiind de părere că singurul motiv care ar explica fenomenul constă într-o nevoie feminină de ,,interacţiune tactilă”.

,,În lumea virtuală, femeile sunt dispuse să arate ceva mai multe piele, pentru a colecta informaţie, prin contactul direct, sau prin orice altă manieră înrudită de comunicare nonverbală”, a mai explicat autorul studiului, adăugând şi că femeile nu se tem, într-o lume virtuală, că cineva le-ar putea rupe hainele de pe ele, pentru a le supune unor fapte vulgare. În plus, în mediul virtual, nimeni nu cunoaşte identitatea celuilalt.

Totuşi, aceste teorii nu explică şi de ce majoritatea utilizatorilor bărbaţi îşi păstrează hainele pe ei. Cercetătorul a menţionat că această tendinţă se află în strânsă legătură cu faptul că în lumea ,,Second Life” toţi utilizatorii intră în joc fără expresii vizuale ale aparatelor genitale.

În ceea ce priveşte avatarurile feminine, aceastea au curbe şi forme bine definite, dar bărbaţii, pentru a-şi dovedi masculinitatea trebuie fie să ,,cumpere” un organ sexual, fie să găsească o metodă prin care să îl obţină, gratuit. Chiar dacă un organ virtual costă în jur de 4 cenţi, în joc, pare să fie mai simplu ca utilizatorul să îşi păstreze pantalonii pe el, mai spune autorul studiului.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite