Rezultate simulare Evaluare Naţională Sălaj: o singură notă de 10 la limba română, niciuna la matematică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste 2.000 de elevi au susţinut probele simulării FOTO Eduard Enea
Peste 2.000 de elevi au susţinut probele simulării FOTO Eduard Enea

Elevii din clasele a VIII-a din Sălaj au obţinut rezultate semnificativ mai slabe la simularea Evaluării Naţionale, comparativ cu cele obţinute de promoţia de anul trecut. Diferenţa este prezentă atât la procentul de promovare, cât şi la numărul notelor de 10.

2162 elevi din judeţul Sălaj au participat, zilele trecute, la Simularea Evaluării Naţionale (clasele a VIII-a). Potrivit informaţiilor primite de la Marcel Lucaciu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar, s-a înregistrat un procent de promovabilitate de 43, 85 la sută (59, 66 la sută promovabilitate în mediul urban şi 30, 27 la sută în mediul rural). Anul trecut, promovabilitatea în oraşe a fost de 60,03 la sută, iar în rural, 39,76 la sută.


Trei note de 10, faţă de 20 anul trecut


În privinţa numărului de note maxime, diferenţa este şi mai mare. Anul trecut au fost 20 de note de 10 (cinci la limba română, 11 la matematică şi patru la limba maternă), în timp ce acum au fost doar trei.
Astfel, la  proba de limba şi literatura română, din 2186 de elevi prezenţi, au promovat 56, 50 la sută (72, 96 la sută în mediul urban şi 42, 46 la sută în mediul rural). Un singur elev (de la Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu Zalău) a obţinut nota 10 la Limba şi literatura română. La matematică, au fost 2181 de elevi prezenţi, cu o promovabilitate 28, 66 la sută (41, 67 la sută în mediul urban şi 17, 57 la sută în mediul rural). Nu s-au obţinut note de 10 la Matematică.


La limba maternă, din 488 de elevi prezenţi, au promovat 78, 07 la sută (80, 54 la sută în mediul urban şi 76, 57 la sută în mediul rural). Doi elevi au obţinut nota 10 la Limba şi literatura maternă (unul din mediul urban şi altul din mediul rural).


 „Rezultatele obţinute la simulările naţionale vor fi analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri menite să îmbunătăţească performanţele şcolare. Fiecare unitate de învăţământ va elabora un raport pe care îl va transmite Inspectoratului Şcolar. Raportul va include şi un plan de măsuri remediale, acolo unde acest lucru se va impune”, explică reprezentantul Inspectoratului Şcolar.

Vă mai recomandăm:

Cine sunt elevii care s-au calificat la Olimpiada Naţională de Limba Română

Cum se întinde caracatiţa corupţiei. Un judecător, doi poliţişti, un fost inspector şcolar general, mână-n mână cu influenţi oameni de afaceri



 

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite