Cotele apelor Dunării sunt în scădere. Un şlep motor a eşuat la Izvoare-Mehedinţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Au început problemele pe Dunăre FOTO Corina Macavei
Au început problemele pe Dunăre FOTO Corina Macavei

Prognozele nu sunt deloc îmbucurătoare pentru perioada următoare, iar cotele apelor Dunării continuă să scadă mult sub media multianuală. Marinarii se tem de ceea ce este mai rău şi se roagă ca situaţia din 2011 să nu se mai repete. La începutul toamnei anului 2011, sute de convoaie aşteptau în porturile româneşti de la Dunăre din cauza nivelului foarte scăzut al fluviului.

Reprezentanţii Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin spun că navigatorii trebuie să-şi adapteze încărcătura navelor la cotele din şenal. În plus, în multe situaţii critică, experienţa marinarilor şi-a spus cuvântul, navelor reuşiind să se strecoare printre bancurile de nisip fără probleme.

La această dată, cotele apelor Dunării sunt sub 3000 mc/secundă şi continuă să scadă.

Pe raza de competenţă a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin sunt cunoscute ca şi puncte critice pe Dunăre: zona în aval de Gruia (Mehedinţi) atunci când cotele sunt mici şi zona Turnu Măgurele, unde vara sunt praguri de nisip.

Primul incident s-a petrecut marţi când  şlepul motor “Luptor”, sub pavilion românesc, a eşuat într-un banc de nisip în dreptul localităţii Izvoare, pe direcţia kilometrului fluvial 859 al Dunării. Transporta 550 tone de patră cubică şi se îndrepta spre Regensburg.

Potrivit şefului Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin, Mihai Ghiba, şlepul a reuşit marţi după-amiază să iasă din bancul de nisip şi să-şi continue călătoria. Şlepul nu a suferit avarii.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite