FOTO Tarom a preluat ruta Timişoara-Iaşi, abandonată de Blue Air din lipsă de clienţi. Ce strategie are compania naţională să fie curse rentabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeronava companiei Tarom din direcţia Iaşi a aterizat pe Aeroportul Timişoara FOTO Ş. Both
Aeronava companiei Tarom din direcţia Iaşi a aterizat pe Aeroportul Timişoara FOTO Ş. Both

Compania Tarom a preluat cursele prin care leagă aerian Timişoara şi Iaşi, care a fost lăsată liberă din luna februarie, după retragerea celor de la Blue Air. Aceştia au renunţat la această rută din cauza gradului de încărcare destul de redus.

Duminică, în jurul orei 14, a aterizat pe Aeroportul Timişoara aeronava ATR a companiei Tarom, care a venit din direcţia Iaşi. Acesta a fost prima cursă efectuată de compania aeriană naţională pe această rută, abandonată de Blue Air în luna februarie. 

Blue Air a renunţat să mai opereze destinaţia Timişoara-Iaşi pentru că în 2017 aeronava a fost încărcată cu pasageri doar 58 la sută. 

Cei de la Tarom spun că au găsit soluţia pentru ca această rută să fie rentabilă. Zborurile vor fi efectuate cu vechile avioane cu elice, ATR-42 şi ATR 72. 

“Blue Air a avut un avion mai mare, cu 130 de locuri, care nu a putut fi încărcat nici 80 la sută. Traficul dintre cele două oraşe este undeva de maxim 50 de persoane pe cursă. Aşadar, avem o medie de 50 de persoane care doresc să meargă aproape zilnic la Iaşi. Piaţa există. Având în vedere că avionul nostru ATR poate să preia cam atâtea persoane, eu zic că suntem mai eficienţi. Vom avea preţuri de la 40 de euro dus-întors. Vom folosi mai eficient aeronavele pe care le avem, iar în curând în flota noastră vor intra şi alte avioane. În pierdere nu vom putea merge, ştiţi cum este la o companie de stat. Dar premisele de până acum arată că vom avea avioane încărcate cel puţin 80 la sută, spre 90 la sută. O se ne jucăm un pic cu cele două modele, ATR-42 şi ATR 72, pentru ca avioanele să fie cât mai eficient încărcate”, a declarat Werner Wolf, timişoreanul care a preluat anul trecut conducerea companiei Tarom.


Aeronava companiei Tarom din direcţia Iaşi a aterizat pe Aeroportul Timişoara FOTO Both

Urmează restructurări la Tarom

Întrebat dacă a reuşit să redreseze Taromul, Werner Wolf a spus: “Unii zic că ar fi trebuit să fim deja pe profit, dar nu e posibil. Una din priorităţile noastre este de a scădea cheltuielile, în primul rând. Avem peste 2.000 de contracte, pe care le renegociem. Apoi vin şi măsurile pe care le iniţiem, vine şi retehnologizarea care va avea loc tot în acest an. De luni vom avea nişte caiete de sarcini pe SEAP, iar zilele următoare vom începe schimbările. Foarte mulţi dintre angajaţi vor pleca prin pensionare, o să ne reorganizăm. Nu vă pot spune acum cu cât la sută va scădea personalul, depinde care dintre proiecte va fi aprobat”, a mai spus Wolf.

Aeronava companiei Tarom din direcţia Iaşi a aterizat pe Aeroportul Timişoara FOTO Both

Werner Wolf susţine că se ia în calcul şi introducerea rutei Timişoara-Constanţa. Multă lume din vestul ţării cere o cursă Timişoara-Viena. Directorul Werner Wolf susţine că acestă linie va fi deservită de Tarom după ce vor veni noile aeronave. 

"Legătura aeriană cu Iaşul oferă şi mobilitate, dinamism, oportunităţi de noi afaceri în interesul părţilor"

Un zbor cu Tarom reprezintă cel mai scurt drum dintre Timişoara şi Iaşi. În mai puţin de două ore, pasegerii ajung la destinaţie. 

“Regiunea de vest este una dintre cele mai industrializate regiuni ale României, datorită investiţiilor pe care a reuşit să le atragă de-a lungul anilor. Vârful de lance este judeţul Timiş, acesta asigurând anul trecut aproape jumătate din PIB-ul întregii regiuni, şi cu peste 10.000 de euro/cap de locuitor. Această zonă atrage constant investiţii româneşti şi străine. Legătura aeriană cu Iaşul, cel mai mare oraş din estul României, nu face doar o punte istorică şi geografică între cele două regiuni, Banat şi Moldova, dar oferă şi mobilitate, dinamism, oportunităţi de noi afaceri în interesul părţilor, schimb de experienţă culturale, educaţionale, medicale etc. între cetăţeni, posibilităţi mai mari de colaborare şi toate într-un timp redus de transport”, a declarat Dan Idolu, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara.

Aeronava companiei Tarom din direcţia Iaşi a aterizat pe Aeroportul Timişoara FOTO Both

Cursele Tarom vor începe să opereze de la Timişoara de astăzi, duminică, 25 martie, cu o frecvenţă de patru curse pe săptămână (spre/dinspre Iaşi).

Orarul zbororurilor va fi următorul:

Iaşi-Timişoara (luni, miercuri, joi): ora de plecare 8.30, ora de sosire 10.20.

Timişoara-Iaşi (luni, miercuri, joi): ora de plecare 10.45, ora de sosire 12.25.

Iaşi Timişoara (duminică): ora de plecare 13.30, ora de sosire 15.20.

Timişoara-Iaşi (duminică): ora de plecare 15.45, ora de sosire 17.25.

tarom inaugurare cursa iasi timisoara

Începând de luni, 26 martie, Tarom va introduse şi cursele Cluj-Timişoara-Cluj cu o frecvenţă de trei curse pe săptămânîă – în zilele de luni, miercuri şi vineri.


Citiţi şi:

Ce pierde Timişoara prin închiderea bazei de către Ryanair. Dispar rutele Berlin şi Düsseldorf, dar se poate zbura în continuare spre celelalte destinaţii

Ryanair închide baza de pe Aeroportul Timişoara. Două rute vor continua să fie operate cu aeronave alocate altor baze


Ce este în spatele „teoriei conspiraţiei“ de care se plânge Blue Air, care a suspendat zborurile de pe Aeroportul Timişoara


FOTO Lufthansa a conectat Timişoara la aproape 300 de destinaţii din întreaga lume
 

Premieră pe Aeroportul din Timişoara. Primul zbor regulat în afara Europei, cu destinaţia Tel Aviv
 

Zborurile pe rutele interne, mai ieftine ca mersul cu trenul. Ryanair şi-a deschis baza la Timişoara, iar Tarom a pierdut exclusivitatea pe ruta Banat-Bucureşti

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite