Un pod din judeţul Dâmboviţa stă să cadă. „Este o alarmă. Trebuie dispuse măsuri de urgenţă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Potrivit Studiului Geotehnic de modernizare a acestui tronson, întocmit de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti înainte de începerea lucrărilor, “se recomanda reabilitarea podului de la Viişoara”
Potrivit Studiului Geotehnic de modernizare a acestui tronson, întocmit de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti înainte de începerea lucrărilor, “se recomanda reabilitarea podului de la Viişoara”

Un pod important de pe Drumul Naţional 72 Ploieşti – Găeşti, care traversează Râul Dâmboviţa, în comuna dâmboviţeană Viişoara, este extrem de degradat. O comisie formată din specialişti de la Prefectura Dâmboviţa, Apele Române, dar şi de la Serviciul Rutier din cadrul IPJ Dâmboviţa, s-a deplasat la faţa locului pentru a vedea cât de gravă este problema.

La baza pilonilor s-au format adevărate cratere, structura de rezistenţă a fost serios avariată, iar podul se poate prăbuşi în orice moment. Poliţiştii de la circulaţie se tem că transport agabaritic ar putea rupe platforma construcţiei. Terasamentul este în administrarea Societăţii de Drumuri Naţionale, care răspunde doar în faţa CNADNR. 

“Ne-am deplasat la faţa locului cu o comisie de mai mulţi specialişti de la Prefectura, de la Apele Române, de la Drumuri Naţioanale, în urmă cu o lună pentru a vedea ce este de făcut. Am făcut o informare către Drumurile Naţionale şi dumnealor  au făcut către CNADNR pentru a dispune măsuri pentru remedierea pragului de fund. Acest prag de fund este amenajarea albiei râului care dă voie apei să curgă printre acei piloni ai podului într-un mod cât mai liniştit, fără a degaja de aluviuni pilonii podului. Există deteriorări avansate şi a grinzii şi a structurii generale a acestui pod. Din punctul nostru de vedere este o alarmă. Trebuie dispuse măsuri de urgenţă”, a declarat pentru “Adevărul”, cms şef Ion Niculae, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul IPJ Dâmboviţa.

Viisoara pod detriorat

Potrivit şefului SRP Dâmboviţa, trebuie întocmită cât mai repede o expertiză care să stabilească dacă degradările sunt de natură să afecteze structura de rezistenţă a podului. Cert este că acesta tremură atunci când este tranzitat de autovehicule grele, iar autorităţile dau vina pe balastierele din zonă, care ar fi exploatat din locuri nepermise. 

“Podul a ajuns în situaţia aceasta din cauza exploatării necorespunzătoare efectuate de o balastieră din zonă. Au exploatat din albia râului, cu toate că ei aveau aprobare numai din terasă şi podul este degradat. Eu am anunţat pe toată lumea şi am să mai fac, probabil, încă o sesizare. Se ştie de această situaţie. Se pare că podul a fost inclus într-un program de reabilitare, pentru că acolo e treabă serioasă şi aştept nişte răspunsuri”, ne-a spus prefectul judeţului Dâmboviţa, Ioan Marinescu. 

Reabilitarea podului, “omisă” ?

Reabilitarea Drumului Naţional 72 care face legătura între Ploieşti, Târgovişte şi Găeşti, a început în 2008. Pe acest tronson nu se mai intervenise absolut deloc după 1950. Cei aproape 70 de kilometri de drum au necesitat o investiţie de 38 de milioane de euro, bani de la Guvernul României.

Potrivit Studiului Geotehnic de modernizare a acestui tronson, întocmit de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti înainte de începerea lucrărilor, “se recomanda reabilitarea podului de la Viişoara”. CNADNR trebuie să stabilească dacă aceste lucrări au mai fost făcute sau dacă au fost făcute prost, având în vedere că s-a ajuns la un grad de degradare destul de avansat, în doar 3 ani.

“Eu dacă ştiu bine, în proiectul iniţial, trebuiau reabilitate şi podurile, dar cineva le-a scos. Nu aş putea să spun acum cine şi cum”, a adăugat prefectul judeţului.
Viisoara pod detriorat

Ce expertize au fost făcute la Podul de la Viişoara, înainte de reabilitarea DN 72

Scurgere la Viisoara, km 20+277 Pentru determinarea condiţiilor geotehnice ale terenului de fundare au fost executate: - 1 foraj geotehnic FG9, cu adancimea de 6.0 m - 1 perforare in culee - 3 operatiuni de  adancime bloc fundare = 1.70 m fata de nivelul caii de rulare - adancime talpa de fundare = 3.30 m fata de nivelul caii de rulare - grosime fundatie = 1.60 m - calitate beton fundatie: poros, semialterat Modernizare DN72 Găeşti – Ploieşti, Km 0+000 ÷ 76+180 Studiu geotehnic 27 b. foraje geotehnice Stratificatia identificata in foraj, este urmatoarea: 0.00-0.30: sol vegetal 0.30-1.80: nisip argilos cu pietris, mediu indesat 1.80-6.00: pietris cu nisip cu intercalatii prafos - argiloase Incepanad cu adancimea de -2.00 m, se poate considera ca stratificatia specificata poate fi intalnita sub ralpa fundatiei. c. penetrare dinamica in foraj, SPT Nivelul la care s-a efectuat incercarea Nr. lovituri /30 cm Ic (pentru roci coezive) ID (pentru roci necoezive) 1.50 11 Indesare medie 3.00 19 Indesare medie 5.50 25 Indesare medie d. apa subterana Apa subterana nu a fost intalnita in foraje. Se recomanda reabilitarea podului", se arată în Studiului Geotehnic.

Studiul a fost întocmit de: Ing. Adrian Aspritoiu, ing. Emilia Milutinovici, Ing. Raul Iacobescu şi verificat de Ing. Constantin Matanie, din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri si Poduri Bucureşti.

Pe toată lungimea DN 72 există 21 de poduri.  

Târgovişte



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite