Care este „performanţa” sistemului de învăţământ profesional şi tehnic şi câţi elevi îşi doresc să înveţe o meserie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Elevii din clasa de învăţământ profesional din cadrul Liceului ”Voievodul Mircea” Târgovişte, în practică la OMV
FOTO: Elevii din clasa de învăţământ profesional din cadrul Liceului ”Voievodul Mircea” Târgovişte, în practică la OMV

În perioada următoare se realizează fundamentarea proiectului planului de şcolarizare pentru următorul an, aşa că firmele sunt rugate să precizeze dacă au nevoie de elevi pe care să îi şcolească în anumite meserii.

Vorbim de învăţământul profesional şi tehnic, învăţământul profesional, inclusiv cel dual cu perioadă de şcolarizare de trei ani şi nivel de calificare 3. 

În judeţul Dâmboviţa, de exemplu, în anul şcolar 2018-2019 sunt cuprinşi în forme de învăţământ profesional şi tehnic peste 10.000 de elevi, care se pregătesc în domenii diverse.

Elevii se pregătesc în domenii precum industrie alimentară, turism, producţie media, protecţia mediului, mecanică, electric, electronică-automatizări, economic, comerţ, agricultură, sănătate sau asistenţă pedagogică etc. Mulţi dintre ei sunt şi angajaţi după terminarea studiilor.

Potrivit ISJ Dâmboviţa, cele 21 unităţi cu învăţământ profesional şi tehnic şcolarizează elevi în peste 400 de clase, calificările fiind corelate cu cu piaţa muncii la nivel local, judeţean sau naţional.

„Pentru că în perioada următoare se realizează fundamentarea proiectului planului de şcolarizare sunt aşteptate propunerile din partea operatorilor economici care doresc forţă de muncă calificată cu privire la numărul de locuri pentru învăţământul profesional şi tehnic, învăţământul profesional, inclusiv cel dual cu perioadă de şcolarizare de trei ani şi nivel de calificare 3. Solicitările de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi dual sunt postate pe site-ul http://www.isj-db.ro/invatamant-profesional-si-tehnic”, se arată într-un comunicat al ISJ Dâmboviţa.

Practic, operatorii economici de pe raza judeţului Dâmboviţa sunt rugaţi să vină în întâmpinarea unităţilor de învăţământ şi să prezinte nevoia reală de forţă de muncă pe un termen scurt şi mediu, astfel încât pe baza solicitărilor acestora, structura învăţământului liceal, profesional şi dual să răspundă dinamicii actuale a societăţii.

Un studiu efectuat în rândul elevilor de clasa a VIII-a din Dâmboviţa arată că 20% dintre ei vor să urmeze o şcoală prefesională pentru a-şi găsi mai repede de muncă imediat după terminarea studiilor.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite