Şapte reguli de aur în redactarea unei scrisori de intenţie. Cum este indicat s-o scriem: de mână sau la calculator
0Scrisoarea de intenţie este paşaportul spre un post mai bun, făcând diferenţa între un candidat pregătit pentru un post anume şi unul care ştie să se pună în valoare şi să obţină astfel slujba.
Posturile bune sunt, adesea, vânate de foarte mulţi candidaţi, iar CV-urile se adună teanc pe masa responsabililor de la Resurse Umane, în astfel de cazuri o scrisoare de intenţie bine realizată putând fi adevăratul paşaport spre job-ul râvnit. Angajatorii caută adesea informaţii suplimentare despre candidaţi, pe care nu le găsesc în CV, despre ce ar putea avea aceştia în comun cu firma, despre motivaţie, despre disponibilitatea candidatului etc., de aceea devine extrem de importantă scrisoarea de intenţie.
Într-o broşură pe care cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă o găsesc la specialiştii AJOFM s explică pas cu pas cum formulezi o scrisoare de intenţie, menţionându-se, printre altele, şi cele şapte reguli de aur în redactarea acestui document care trebuie să fie eficient, nu să însoţească, doar, CV-ul.
Iată care sunt aceste reguli:
1. În scrisoare fiţi scurt, concis, tonic: o pagină ajunge;
2. Nu vorbiţi doar despre persoana dumneavoastră, abordaţi şi nevoile firmei, necesităţile unui post, criteriile cerute în anunţ;
3. Selectaţi câteva puncte, puneţi-le în evidenţă şi nu spuneţi tot;
4. Fiţi original, percutant, direct, fără agresivitate sau aroganţă;
5. Incitaţi la lecturarea CV-ului dumneavoastră alăturat şi exprimaţi-vă disponibilitatea de a da mai multe informaţii;
6. Scrieţi de mână: CV-ul trebuie scris la calculator, scrisarea trebuie scrisă de mână;
7. Prezentarea trebuie să aibă un aspect îngrijit:
- Utilizaţi hârtie de bună calitate (format A4);
- Lăsaţi margini la pagină atunci când scrieţi (3 cm la stânga, 1 cm la dreapta);
- Aerisiţi textul, punând paragrafe;
- Atenţie la ortografie (recitiţi sau daţi cuiva să citească).
În redactarea aceleiaşi scrisori de intenţie ar fi bine şi să evitaţi o serie de greşeli, de asemenea enunţate de specialiştii în recrutare şi cuprinse în ghidul pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.
Printre greşeli se numără:
1. Scrisoarea care repetă conţinutul CV-ului;
2. Formulele de „cerere de loc de muncă“, cele care evocă, de fapt, dificultăţile situaţiei, angoasa căutării;
3. Folosirea formulelor „consacrate“: „În urma anunţului dumneavoastră din... am onoarea să vă adresez...“;
4. Exprimările negative, care bat în retragere: „Nu am putut...“, „Nu mi-a fost permis să...“;
5. Scrisoarea prea „îndesată“, scrisă de sus până jos fără paragrafe, fără spaţii libere;
6. Aspectul neîngrijit: cu ştersături, pete, tăieturi etc.