Fruntaşi pe hârtie, dezastru în teren

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sătmărenii aşteaptă ca „marea cârpeală“ să se facă simţită
Sătmărenii aşteaptă ca „marea cârpeală“ să se facă simţită

Datele furnizate de primărie pentru analiza serviciilor publice sunt contrazise de sătmăreni, relevă un studiu al Institutului de Politici Publice. Autorii analizei admit că există neconcordanţe între cifrele raportate de gestionarii serviciilor publice şi starea reală a acestora.


CONCLUZIILE ANALIZEI IPP

Astăzi s-au dat publicităţiii concluziile analizei efectuate de Institutul pentru Politici Publice (IPP) Bucureşti „O administraţie publică performantă înseamnă servicii publice de calitate pentru cetăţeni". În mod surprinzător, Satu Mare se află pe primele poziţii din ţară în privinţa anumitor servicii publice. Municipiul este, de exemplu, pe primul loc în ţară la iluminat public şi pe locul 4 la modernizarea străzilor.
Proiectul, început în 27 ianuarie şi finalizat astăzi, şi-a propus să evalueze performanţa în livrarea principalelor servicii destinate populaţiei municipiului.

Fără verificări în teren

„Noi am primit indicatorii tehnici ai serviciilor publice de la Primăria Satu Mare, respectiv de la firmele care gestionează anumite servicii publice, cum este Florisal, de exemplu. Noi nu am verificat în teren dacă indicatorii raportaţi la Satu Mare sunt reali, ci am confruntat datele acestea cu o măsurătoare sociologică, care a relevat gradul de mulţumire al sătmărenilor faţă de aceste servicii“, afirmă Elena Iorga, director de programe la IPP. Ea mai spune că sondajul efectuat în luna februarie pe un eşantion de 800 de persoane a scos la iveală faptul că principalele nemulţumiri ale sătmărenlor se referă la repararea străzilor şi a trotuarelor, starea spitalelor, precum şi gestionarea parcărilor. În acelaşi timp, serviciile de care cetăţenii din Satu Mare se declară în general mulţumiţi sau foarte mulţumiţi, potrivit aceluiaşi sondaj, sunt cele privind iluminatul public, alimentarea cu apă rece, alimentarea cu gaze şi sistemul de canalizare. „O altă neconcordanţă care reiese din comparaţia cifrelor cu percepţia publică se referă la salubrizare. Satu Mare se situa în 2008 sub media naţională a frecvenţei de colectare a deşeurilor de la populaţie care era de 4,2 ori/săptămână, deşi sătmărenii se declară în general mulţumiţi de serviciul de salubrizare furnizat“, mai spune Elena Iorga.

Demers complex

Edilul şef, Iuliu Ilyes a încercat să explice unele neconcordanţe din analizele IPP. „Stăm bine la capitolul modernizare de drumuri, însă în ceea ce priveşte asfaltările de drumuri de pământ. În ultimii 5 ani, 60 din cele 100 de drumuri de pământ au fost asfaltate. Sau la capitolul iluminat public avem cel mai mare grad de acoperire, însă suntem de acord că trebuie făcute investiţii în calitatea infrastructurilor“, mai spune primarul Ilyes.
„Este într-adevăr un demers complex această analiză a serviciilor publice. În pofida unor neconcordanţe, aceste analize sunt necesare pentru a vedea care sunt priorităţile noastre, ce anume îi nemulţumeşte pe sătmăreni“, conchide primarul Iuliu Ilyes.




Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite