FOTO Impresii din cel mai lung raliu din lume, Budapest-Bamako. Echipa, formată din şapte ardeleni, a ajuns în Mauritania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai lung raliu din lume, Budapest- Bamako, la care participă şapte ardeleni
Cel mai lung raliu din lume, Budapest- Bamako, la care participă şapte ardeleni

Sămăreanul Oláh László alături de alţi şase ardeleni au pornit pe 23 ianuarie în cel mai renumit şi mai lung raliu caritabil din lume, destinat amatorilor- Budapesta – Bamako. Ieri, 2 februarie, cei şapte au ajuns în Mauritania. Mai au câteva zile până vor ajunge la destinaţia finală- Banju, capitala Gambiei.

Echipa „Transilvania 4 Africa Team”, din care face parte şi sătmăreanul Olah Laszlo, au pornit pe 23 ianuarie în cel mai lung raliu din lume destinat amatorilor, care are şi scop carotabil. Sătmăreanul nostru împreună cu echipa sa va parcurge nouă ţări şi peste 9.000 de km prin Europa şi Africa, destinaţia finală fiind Banjul, capitala Gambiei.

În Europa, participanţii au parcurs deja 3.300 de km prin: Ungaria, Slovenia, Italia şi Franţa (sau Spania), după care, pe 28 ianuarie au ajuns în Maroc. Odată ajunşi pe continentul african echipajele vor străbate aproape 6.000 de km, trecând: Marocul, Munţii Atlas, Mauritania, deşertul Sahara, Senegal, urmând vechile tresee ale raliului Paris-Dakar. Finish-ul va fi în 9 februarie, în Banjul, capitala Gambiei.

Impresii

“Am ajuns în Mauritania. Suntem într-un camping, dormim în corturi. Oraşul este foarte distrus, dar campingul este împrejmuit aşa că suntem în siguranţă. Mâine dimineaţă pornim la ora 7!  Mâine dormim pe plaja în corturi. Revenim cu amanunte”, au scris pe facebook membri echipei ieri, 2 februarie.

„După două zile pline de aventură în Sahara, pe traseul raliului Paris-Dakar, ne-am cazat în oraşul Dakhla în Sahara de Vest”, este mesajul postat pe Facebook, vineri (31 ianuarie) seara târziu, de membrii echipajului „Transilvania 4 Africa Team” care sunt în drum spre Gambia. Drumul prin Sahara nu a fost tocmai lipsit de peripeţii spun membrii echipajului din România. „Bestia”, una dintre maşinile cu care aceştia au pornit în aventura lor prin Africa a avut nevoie de reparaţii, mai ales după ce echipajul a avut de înfruntat o furtună de nisip în mijlocul Saharei. Mai mult decât atât, „Bestia” a rămas împotmolită în nisip, fiind nevoie de ajutorul echipajului din Estonia pentru a-l putea urni din loc.

„Asfaltul este ud şi alunecos. Frig şi zăpadă în Munţii Atlas iar la sfârşit am dat de macadam şi nisip … mult nisip”, este descrierea trasmisă pe facebook, pe 29 ianuarie de către sătmăreanul Oláh Lászlo la capătul celor 630 de km parcurşi, după ce au ajuns în Erfoud (Maroc). „Trezirea de dimineaţă nu ne-a prins bine după ce aseară ne-am culcat destul de târziu. Dimineaţa a fost destul de rece iar frigul din Munţii Atlas a fost greu de suportat. Am ajuns la capătul cursei de astăzi, suntem în Erfoud (Maroc) nu departe de Rissani, după ce am făcut 630 de km. Suntem obosiţi, iar mâine ne aşteaptă o zi destul de grea”, mai adaugă Oláh Lászlo.

“Astăzi (marţi, 28 ianuarie) chiar am reuşit să pornim devreme, la ora 6:15 băieţii erau pe motoare iar noi în maşină. Normal că nu am mai mâncat, nu a fost timp. Am început ziua cu o alimentare. Până acum consum bun, dar greul doar acum începe. Am reuşit să ne facem prieteni noi, un echipaj din Estonia cu care ne-am înţeles că mergem împreună. Ne bucurăm fiindcă au o maşină bună şi sunt foarte bine echipaţi cu tot felul de scule de care încă nu am ştiut, dar am avut deja nevoie …Încet, încet am început să urcăm până am dat de zăpadă … 2250 metri altitudine (în Munţii Atlas). Din păcate am reuşit să ne pierdem de motociclişti cu ocazia unei opriri într-un orăşel. Am vrut să mâncăm dar am renunţat la idee repede, înapoi la conserve … prima incursiune pe marginea deşertului, vegetaţia a dispărut, au apărut copiii pentru “Petite Cadou”. În mijlocul pustiului, căutând punctele din concurs am dat peste acest băieţel (foto). El nu a făcut ca toţi ceilalţi, nu a cerut nimic, în schimb noi am dat din toată inima. Acum înţelegem ce înseamnă să trăieşti cât de cât bine în condiţii civilizate, e incredibil cum trăiesc oamenii deşertului …Aici e ora 1:30, iar eu mă trezesc la 5, plecare la 6. Mâine (azi, 29 ianuarie) o să avem cred cea mai grea zi, avem de parcurs 650 km din care 500 off-road, deşert, nisip, pietre, stânci … noapte bună.
P.S.: Nu ştiu când o să mai avem net, mâine dormim în cort, după luxul din noaptea asta … ”, au scris membri echipei.

Expediţionarii transilvăneni duc cu ei alimente, jucării, calculatoare, imprimante şi alte echipamente IT. Pachetele vor ajunge la două şcoli, două spitale şi o universitate din Banjul. Mecanicul auto Olah Laszlo este cel mai experimentat concurent al echipei. Pasiunea lui pentru sportul cu motor, în speţă motocros şi hard enduro, a început în 2001, onorând de atunci diferite concursuri din ţară şi străinătate şi obţinând mai multe titluri de campion naţional.

The Great Africa Run a debutat în 2005, echipele participante putându-se înscrie la două categorii, competiţie şi aventură. Acţiunea are şi un caracter umanitar, concurenţii donând diverse bunuri care vor fi transportate cu ajutorul a patru camioane în Africa. Organizatorii au atenţionat că nu se pun la dispoziţia participanţilor elicoptere de salvare, tractări auto, avocaţi sau ghizi turistici, aceştia fiind nevoiţi să mizeze pe propriile resurse şi competenţe şi, nu în ultimul rând, pe noroc. Traseul din acest an bifează 9 ţări, însumează circa 9.000 de kilometri, urmând a fi străbătut în două săptămâni.

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite