REȚETA SUCCESULUI A făcut din moarte o afacere profitabilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Managerul celei mai cunoscute firme de pompe funebre din judeţul Bihor explică cum s-a impus în afaceri. Ildiko Mavrodoglu, în vârstă de 55 de ani, conduce una dintre cele mai profitabile afaceri din domeniul de care se ocupă.

La fel ca orice afacere de succes, businessul lui Ildiko Mavrodoglu a cerut multe sacrificii. „Investiţia iniţială a fost de zero lei. În primul an am plâns mult. Am primit marfă din toată ţara, pe datorie şi firma nu mergea. La început mi-am asumat multe riscuri. Asta şi pentru că atunci când există concurenţă, există şi riscuri”, a spus Ildiko Mavrodoglu, administratorul firmei. Femeia a pus bazele afacerii în 2001, după ce timp de şapte ani a lucrat la prima societate de pompe funebre din oraş.

„Timp de patru ani firma a funcţionat în chirie, într-o singură încăpere. În 2005 am cumpărat o clădire, în 2007 am terminat renovarea şi mansardarea sediului şi am schimbat parcul de maşini cu unele noi”, şi-a amintit Ildiko. Secretul succesului, spune administratorul, este o combinaţie între multă muncă, seriozitate şi grija faţă de client.

Muncă fără oprire

„În această afacere trebuie să ştii să te pui în locul clienţilor în momentele astea dificile. Important este să dai dovadă că eşti serios şi atunci oamenii vin cu încredere”, a explicat Ildiko. Contează foarte mult şi grija faţă de angajaţi. „Dacă angajaţii vin la muncă îmbufnaţi, atunci asta se vede şi în activitatea firmei. Dacă mie-mi merge bine, şi lor le merge bine”, a spus administratorul. Orădeanca recunoaşte că în cei zece ani de activitate a muncit cot la cot cu angajaţii. „Dacă trebuie, spăl geamurile sau mătur trotuarul din faţa sediului”, a declarat Ildiko. Concedii abia şi-a permis, în cei zece ani de existenţă.
„Din 2001 până în 2006 nu mi-am permis concediu, iar din 2009 din nou n-am fost deloc”, a mărturisit femeia de afaceri. „Cel mai mult contează să trecem cu bine de criză. Mă mulţumesc dacă ne menţinem la acelaşi nivel ca până acum”, a încheiat orădeanca.

Investiţii pe vreme de criză

Firma „La Capătul Drumului” a pornit cu o investiţie de zero lei şi cu doi angajaţi şi a ajuns în 2011 cu 14 angajaţi şi o cifră de afaceri de aproape 1.300.000 de lei, fiind pe locul al doilea în topul întreprinderilor mici şi mijlocii din judeţ. Chiar dacă e criză, administratorul speră că va reuşi să investească în amenajarea capelei pe care o administrează în cimitirul municipal.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite