Mafia pilelor. Politicianul Vasile Blaga şi chestorul Liviu Popa, şeful IPJ Bihor, îşi reparau bolizii fără să plătească

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rechizitoriul întocmit de procurorii DNA Oradea în dosarul în care chestorul de poliţie Liviu Popa, fostul şef al IPJ Bihor, alţi poliţişti cu funcţii importante, dar şi judecătorul Ovidiu Galea, de la Tribunalul Bihor, au fost trimişi în judecată arată nereguli importante în sistem.

Profitând de funcţia de conducere pe care o avea, chestorul Liviu Popa, fostul şef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Bihor, şi-a permis să-şi trimită propriul autoturism la reparat în service, dar şi maşinile altor apropiaţi printre care se află politicianul Vasile Blaga, fără a plăti reparaţiile, conform rechizitoriului procurorilor DNA.

În anul 2008, Varga Zoltan Andras, administratorul service-ului Tophaus Impex Oradea, a participat la o licitaţie pentru atribuirea serviciilor privind reparaţia autoturismelor marcă străină aparţinând IPJ Bihor, contractul fiind încheiat pe o perioadă de 9 luni. Potrivit administratorului, aceea a fost singura procedură de achiziţie publică organizată de IPJ Bihor cu privire la atribuirea serviciilor de reparaţie a autovehiculelor. În continuare, autoturismele IPJ Bihor au fost reparate la acest service, iar din primăvara lui 2015, şi cele ale şefului instituţiei, autoturismul soţiei acestuia, dar şi cel al lui Vasile Blaga. Procurorii anticorupţie arată că valoarea acestor reparaţii a fost de aproape 9.000 de lei.

Maşina soţiei lui Popa, în service

În primăvara lui 2015 în service ajungea autoturismul BMW aparţinând soţiei şefului IPJ, Viorica Popa. Astfel au fost efectuate reparaţii la electromotor în valoare de 336 de lei. Trei luni mai târziu au fost efectuate noi reparaţii la acelaşi autoturism, constând în înlocuirea filtrelor de polen, combustibil, aer, ulei, schimb ulei motor, înlocuirea plăcuţelor de frână şi a senzorului, în valoare totală de peste 1.100 de lei.

În iarna lui 2015, la acelaşi service auto din Oradea s-au efectuat reparaţii la autoturismul lui Liviu Popa, marca Mercedes, constând în înlocuirea filtrului de polen şi a becurilor frână şi far, în valoare totală de peste 100 de lei. Reparaţii minore au fost efectuate de mai multe ori atât la autoturismul soţie lui Popa, cât şi al lui personal, însă fără a fi achitate.

În luna iunie a anului trecut, BMW-ul soţiei şefului IPJ Bihor a avut nevoie de înlocuirea filtrelor de polen, combustibil, aer, ulei, schimb ulei motor, înlocuirea plăcuţelor de frână şi a senzorului, a discurilor de frână, a amortizoarelor spate, bucşe, broască uşă, anvelope de vară, valoarea acestora fiind de peste 5.200 de lei. O lună mai târziu, BMW-ul politicianului Vasile Blaga a ajuns la acelaşi service, fiind efectuate reparaţii de peste 1.100 de lei. Nu era prima dată când autoturismul său parca în respectivul service.

Potrivit procurorilor DNA Oradea: „În schimbul foloaselor necuvenite, chestorul de poliţie Liviu Popa a direcţionat comenzile şi a acceptat ca toate reparaţiile mai importante cu privire la autoturismele marcă străină ale Inspectoratului IPJ Bihor să fie efectuate la service-ul Tophaus Impex SRL, în anul 2014 fiind decontate reparaţii şi servicii în valoare de peste 84.000 de lei, în anul 2015 fiind decontate reparaţii şi servicii de peste 110.000, iar în cursul anului 2016, până în luna iulie, fiind decontate reparaţii în valoare de peste 46.000 lei, cheltuieli semnificativ mai mari decât în anii precedenţi, când poliţistul a achitat contravaloarea reparaţiilor efectuate de acelaşiservice la autoturismele sale şi ale apropiaţilor săi“. Aproximativ 80% din activitatea desfăşurată de service în perioada 2014-2016 a fost „pe relaţie“ cu IPJ Bihor.

Nicio înţelegere

În faţa anchetatorilor, Varga Zoltan Andras, administratorul service-ului, a declarat că  din 2015 inspectorul-şef Liviu Popa nu i-a mai achitat contravaloarea reparaţiilor efectuate la autoturismele acestuia, deşi nu a existat niciun fel de înţelegere pentru eşalonarea plăţii reparaţiilor efectuate.

În ce priveşte autoturismul politicianului Vasile Blaga, potrivit administratorului Varga, bolidul a ajuns la service-ul respectiv  de trei ori, ocazie cu care s-au efectuat diferite reparaţii, în două situaţii nefiindu-i achitată contravaloarea lucrărilor, iar într-o situaţie, în care costul reparaţiilor a fost mai mare, chestorul Popa ar fi cerut facturarea contravalorii reparaţiei pe firma Construcţii Bihor, firmă deţinută de senatorul Gavrilă Ghilea, prim-vicepreşedintele PNL Bihor. Factura a fost de aproape 3.900 de lei fiind achitată cu ordin de plată.

În faţa anchetatorilor senatorul Ghilea a confirmat efectuarea plăţii de către firma pe care o conduce, dar şi faptul că Blaga nu i-a restituit banii respectivi: „Întrucât am uitat să aduc subiectul în discuţie şi nici domnul Blaga Vasile nu mi-a mai spus nimic pe tema respectivă“.

Lucrări cu dedicaţie

Firma senatorului Ghilea a executat lucrările de renovare a sediului IPJ Bihor, iar în perioada 2006- 2012 - lucrări de construcţie la sediul Arhivelor Naţionale Bihor, perioadă în care Blaga era ministru de Interne, iar pentru că există suspiciuni din partea procurorilor despre cum au fost atribuite în schimbul unor foloase acele contracte, a fost disjuns un nou dosar în care aceştia sunt anchetaţi pentru dare şi luare de mită.

După ce a aflat că administratorul service-ului a fost audiat de procurorii DNA Oradea, în legătură cu serviciile prestate, Liviu Popa l-a căutat pentru a-l întreba de datorii şi a început să i le achite eşalonat. Chiar dacă mita a fost restituită, procurorii susţin că nu s-a înlăturat răspunderea penală. În acest dosar, chestorul Liviu Popa este cercetat pentru mai multe fapte de corupţie, în timp ce Vasile Blaga şi Gavrilă Ghilea sunt martori. Dosarul se află pe rolul Curţii de Apel Oradea.
 

Va mai recomandam:

Frăţia ilegală din sânul Masoneriei. Cum era protejat un judecător anchetat pentru corupţie de către şeful Poliţiei

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite