Centura Iaşiului, blestemul civilizaţiei (FOTO şi VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Localnicii din Uricani au o singură zebră ca să tranverseze ruta ocolitoare a Iaşiului
Localnicii din Uricani au o singură zebră ca să tranverseze ruta ocolitoare a Iaşiului

Sunt bucuroşi că au scăpat de noroi, dar tânjesc după liniştea de pe fosta uliţă. Oamenii din Uricani, localitate străbătută de centura Iaşiului, încearcă să se acomodeze cu vacarmul provocat de traficul greu din zonă.

„Am trăit să o vedem şi pe asta!“, spun localnicii din Uricani când văd şoseaua de centură care le trece prin faţa caselor. Nu ştiu însă dacă să se bucure sau nu. Amintirea glodului de odinioară încă stăruie în minţile unora. „Parcă era mai bine înainte că era linişte şi nu era atâta gălăgie. Pe de altă parte, e bine pentru maşini“, spune Ion Luncanu, care stă în Uricani de patru decenii. Zilnic, oamenii cântăresc avantajele şi dezavantajele centurii.

Şofer pe centura Iaşiului

 „Pe trotuare sunt denivelări mari, podeţurile nu sunt făcute ca lumea, iar la o ploaie mai mare intră apa în curţi. În plus, se circulă cu viteze foarte mari şi zgomotul provocat de maşini se aude chiar şi prin termopane“, spune şi Tatiana Beghiu. O altă nemulţumire a localnicilor este faptul că nu au la dispoziţie decât o singură trecere de pietoni.

image

Mai au nevoie de 136
de milioane de lei
Tinerii însă văd oportunitatea dezvoltării economice a localităţii, oferită de civilizaţie. „Din punctul meu de vedere sunt mai multe avantaje decât dezavantaje. Fiind centură, cu siguranţă se vor înfiinţa supermarket-uri la stradă, depozite, iar lumea de aici va avea locuri de muncă. Singurul pericol pe care îl văd eu este cu cei mici de care va trebui să avem mai multă grijă când vor trece strada“, a spus şi Paul Huţanu.

Cifră: 136 de milioane de lei. Atâţia bani mai trebuie să aloce Ministerul Transporturilor pentru finalizarea centurii.

Blocaj pe trei sferturi din centura Iaşiului

Şefii de la Direcţia de Drumuri şi Poduri au deschis, după doi ani de lucrări, circulaţia rutieră pe o porţiune de 5,84 kilometri din ruta ocolitoare. Şoferii care vin spre Iaşi pot circula pe centură dacă virează la dreapta de pe E583, care se suprapune cu DN28, în zona dintre Metro şi Arabesque.

Conducerea Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi a inaugurat porţiunea de 5,84 de kilometri din centura Iaşiului abia pe 24 decembrie, deşi anunţaseră că vor deschide circulaţia pe primul tronson la sfârşitul lunii noiembrie. Lungimea totală a variantei de ocolire a Iaşiului este de 29,5 kilometri, iar primul tronson face legătura dintre DN 28 şi DJ 248.

image

„Vineri am anunţat şoferii că pot circula pe variantă. Am amenajat o intersecţie provizorie, cu acces la dreapta. Deoarece vremea nu ne-a mai permis, nu am asfaltat porţiunea la contactul cu DN 28 şi a rămas din pământ“, a declarat Viorel Scutaru, directorul DRDP. Primul tronson din ruta ocolitoare a costat 81,6 milioane de lei. Muncitorii de la firma Vega 93 din Galaţi, care execută lucrările la centura Iaşiului, nu au finalizat la timp primul tronson deoarece Direcţia de Drumuri s-a blocat în exproprieri.

O familie deţine în zona dintre Metro şi Arabesque 5.000 de metri pătraţi. Ion şi Larisa Pietraru au fost despăgubiţi abia după ce prefectul a cerut o nouă evaluare a terenurilor. „Am avut nişte probleme cu proprietarii din zonă, care însă au fost expropriaţi în interes public“, a precizat Scutaru.

Paul Huţanu, localnic: Zgomotul este foarte mare, dar ne acomodăm. E mai bine decât să stăm în glod.

Vasile Beghiu, şofer: Voiam o şosea de trafic uşor şi nu greu. Au început să apară crăpături la case.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite