De ce au fost suspendate singurele curse publice de pasageri de pe Dunăre, din zona Brăila-Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa: Obiectiv Vocea Brăilei
sursa: Obiectiv Vocea Brăilei

Singurele curse publice de pasageri de pe Dunăre, din zona Brăila-Galaţi, au fost suspendate la numai o lună de la deschidere. Motivul este aproape de necrezut: lipsa personalului autorizat, respectiv timonier şi căpitan fluvial.

Cursele de agrement cu ambarcaţiunile „Lacu Sărat„ şi „Chira-Chiralina” erau aşteptate în fiecare primăvara de cei dornici să aibă parte de o călătorie relaxantă pe Dunăre. Anul acesta, primele curse au fost în luna mai, iar sute de brăileni şi au cumpărat bilete pentru a se bucura de o plimbare pe bătrânul fluviu.

Bucuria acestora a durat doar o lună, din păcate. Autorităţile au anunţat că sunt nevoite să reţină navele la mal, din lipsă de căpitan şi timonier. Culmea, cerere de transport de agrement există, nave există, disponibilitate există, dar nu are cine să opereze ambarcaţiunile. 

„Motivul pentru care suntem nevoiţi să luăm această decizie este lipsa personalului specializat. De la începutul anului şi până în prezent, au fost organizate concursuri pentru ocuparea posturilor de timonier şi căpitan fluvial, însă acestea au rămas neocupate din lipsa de solicitanţ”, a transmis Mihai Ruşinoiu, directorul Serviciului de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară, din cadrul Consiliului Local Brăila.

Acesta a menţionat că va continuă în regim de urgenţă „procedura de organizare a unui nou concurs în vederea ocupării acestor posturi cu personal specializat care să asigure în condiţii de maximă siguranţă cursele de agrement”. 

salupa

sursa: Obiectiv Vocea Brăilei

Ghid turistic: O mare pierdere pentru zona Brăila-Galaţi 

Suspendarea curselor publice pe Dunăre este mare pierdere pentru turismul din zona Galaţi-Brăila, consideră Gabriel Lâlă, cel care a inventat „brandul turistic Brăila City Tour”.

„Erau câteva agenţii care aduceau turişti în zona Brăila-Galaţi, oameni care veneau pentru Dunăre şi cursele cu aceste ambarcaţiuni. Este o mare pierdere pentru turismul din cele două oraşe fapul că s-au suspendat aceste curse pe Dunăre. Este păcat că nu sunt oferte de divertisment pe fluviu. Potenţialul este uriaş, dar nu există interes şi seriozitate (…). Şi eu am fost contactat de o agenţie care dorea o plimbare pe Dunăre. În general, agenţiile de turism şi grupurile de turişti îşi fac din timp programul. Cu aşa incertitudine la Brăila, au, ba nu au personal, nici că mai vin pe aici. Preferă alte zone turistice mai sigure şi mai serioase”, a declarat pentru „Adevărul” ghidul turistic Gabriel Lâlă.   

Nu sunt singurele ambarcaţiuni din Brăila trase la mal din lipsă de personal. Si vasul „Borcea”, primul vapor construit în România, este nefolosit deoarece nu are suficient personal pentru a efectua curse pe Dunăre.

La 108 ani de la lansarea la apă, vasul funcţionează cu piesele originale. Inclusiv motorul pe abur şi zbaturile datează din acea perioadă şi sunt în perfectă stare. Vasul Borcea a reprezentat, încă din momentul începerii construcţiei, în 1911, pe Şantierul Naval din Turnu Severin, o mândrie pentru inginerii români, care realizaseră până la acea vreme doar barje, şlepuri şi ambarcaţiuni de mici dimensiuni. 

borcea

Sursa: Cătălin Canciu 

Navă cu aburi şi zbaturi, Borcea este înscrisă în patrimoniul naţional încă din anul 1999, la categoria Tezaur, cea mai înaltă clasă a patrimoniului. În primii ani de activitate, după lansarea la apă în 1914, a servit drept iaht al Casei Regale, la bordul ei fiind văzut deseori regele Ferdinand.

A fost parte a Primului Război Mondial, când a fost folosită ca atelier mecanic mobil pentru navele de luptă de pe Dunăre. În perioada interbelică a servit ca navă de pasageri între localităţile dunărene Cernavodă şi Călăraşi.

Sursa: Cătălin Canciu 

borcea

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, nava a avut rolul de unitate de transmisiuni, iar după terminarea războiului a fost luată drept despăgubire de război de către URSS. Norocul a făcut ca remorcherul sovietic care o transporta să ia foc, iar nava să se desprinsă şi să plutească în derivă pe mare, până ce a fost găsită de o navă românească şi repatriată. 

Vă recomandăm să mai citiţi: 

Vaporul de lux construit pentru Ceauşescu, păstrat cu sfinţenie de Marina Militară. „Croazierele private cu nunţi şi petreceri sunt strict interzise!“

GALERIE FOTO 300 de fotografii cu Dunărea, expuse pe Faleză. Toate, dedicate Zilei Bătrânului Fluviu

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite