Afacere ca-n Germania într-o comună din Galaţi: componente auto „made in Pechea“. Piesele sunt folosite pentru Audi, BMW, Volkswagen şi Range Rover

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Firma familiei Măncilă
Firma familiei Măncilă

Singura firmă din judeţul Galaţi care realizează echipamente auto aparţine familiei Măncilă, care a început afacerea cu o investiţie de 100.000 de euro.

La început, firma avea doar patru angajaţi. În prezent, societatea are aproximativ 200 de salariaţi, iar motoarele la care oamenii lucrează ajung în Germania.

Daniela Măncilă a lucrat şase ani într-o fabrică de asamblări componente auto din Italia. A început ca muncitor calificat, iar după patru ani a ajuns director pentru calitate şi logistică. A decis să se întoarcă în România atunci când firma italiană la care muncea îşi căuta un colaborator serios în altă ţară. Avea o colaborare cu o firmă din Polonia dar nu era mulţumită de calitatea lucrărilor. Aşa s-a născut în 2007 o firmă de asamblări motoare electrice cu sediul în comuna gălăţeană Pechea, locul natal al soţului.

image

S-a ocupat personal de instruirea salariaţilor

„Când am venit în România în 2007, am început cu patru angajaţi. Prin 2009 deja aveam 80 de angajaţi. Am avut o creştere spectaculoasă datorită implicării noastre. Programul meu şi am soţului meu a fost de la cinci dimineaţa şi până la 23.00, 11 noaptea, timp de aproximativ trei ani de zile”, ne-a povestit Daniela Măncilă.

image

De instruirea primelor angajate s-a ocupat chiar Daniela. Le-a învăţat pe primele patru femei cum să bobineze, cum să compună piesele auto şi cum să folosească utilajele. În momentul în care au ajuns la 20 de angajaţi, au început să se ocupe de instruire şi cele desemnate şefe de tură. Iar pentru ca productivitatea să fie maximă, Daniela a implementat stilul şi regulamentul din străinătate.

image

„Într-adevăr, regulile sunt mai stricte, cum ar fi fără telefon în producţie. Acceptăm doar când au probleme de sănătate membrii familiei. De asemenea, fără stat de vorbă, pentru că atunci când stăm de vorbă nu suntem atenţi pe operaţiunea pe care o efectuăm“, ne-a explicat Daniela Măncilă.

„Consider că se munceşte mai bine decât nemţeşte pentru că am avut, parteneri din Germania, unde ajunge motorul finit şi au zis că nu este nicio diferenţă între fabrica de la Pechea şi o fabrică din Germania“, a adăugat Mihai Măncilă, administrator al firmei şi actual primar.

image

Piesele trec mai întâi prin Italia

În prezent, muncitorii din fabrica din Pechea realizează o parte din motorul electric folosit în industria auto la ştergătoare de parbriz, la scaun sau la pompa de apă. Componentele, odată asamblate, sunt trimise săptămânal cu TIR-ul în Italia.

„În Italia se mai adaugă carcasa şi rotorul, se face controlul final şi se trimite în Germania. Acolo, aceste flanşe sunt folosite 90% pentru Audi, iar restul BMW, Volkswagen, Range Rover“, ne-a declarat Daniela Măncilă.

Produsul trece prin mâinile a şapte persoane până când este testat la final de şefa de tură. Fiecare angajat este instruit să realizeze cel puţin o operaţiune de asamblare şi primeşte lunar, în mână, 1.000 de lei plus tichete de masă. Investiţia iniţială a soţilor Măncilă a fost de 100.000 de euro, iar în prezent profitul firmei depăşeşte 3 milioane de lei.

Meseria se învaţă într-o lună

„Durează cam o lună de zile să fie instruit din momentul în care îl preluăm. O lună de zile noul angajat este ghidat de către un şef de tură şi de echipă, este monitorizat calitate şi cantitate“, ne-a declarat Cristina Crişan, directorul de producţie.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite