Vrancea are cea mai mare reţea de drumuri naţionale, dar poate avea şi cele mai multe tronsoane închise la iarnă din cauza viscolului
0În bazele de deszăpezire din judeţ se află deocamdată doar jumătate din numărul de utilaje necesare. Totodată, schimbul doi pe utilajele Secţiei de Drumuri Naţionale nu poate fi asigurat.
Vrancea are cea mai mare reţea de drumuri naţionale din toată ţara, care însumează peste 500 de kilometri, dar judeţul nu e departe de un nou record, acela de a avea şi cele multe drumuri blocate din ţară, din cauza ninsorilor.
70 de utilaje de deszăpezire ar trebui să menţină carosabilul curat în cazul unor ninsori abundente. Pare a fi un număr suficient, dar problema este că nu prea are cine să le deservească. Secţia de Drumuri Naţionale Vrancea, care are în întreţinere câteva porţiuni de drumuri şi care a primit de la CNADR patru autofreze noi nu are personal pentru asigurarea schimbului doi pe utilaje.
Şi anul acesta, deszăpezirea pe drumurile naţionale din Vrancea este asigurată, pentru opt milioane de lei, de firma Florconstruct din Suceava, al cărei patron este implicat în dosare penale. Acesta a adus în bazele de deszăpezire doar jumătate din utilajele necesare.
„Ieri s-a emis comanda pentru circa 50% din utilaje, respectiv 24 de utilaje, iar la momentul acesta sunt în bază 14 utilaje, cu promisiunea certă ca, până la sfârşitul zilei, încă 2-3 utilaje să ajungă în baze”, a precizat Marian Paraschiv, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Vrancea.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat ieri că nu mai vrea contracte de deszăpezire pe procedură de urgenţă
„Preocuparea mea principală în ceea ce priveşte deszăpezirea este de evitare a acelor soluţii pe ultima sută de metri, care ridică o mulţime de semne de întrebare, mă refer la procedurile de urgenţă. Deci, chiar dacă anul acesta am luat o situaţie aşa cum este, de câteva zile discutăm cu colegii să schimbăm acest mecanism. Acele proceduri de urgenţă care nu mai pot fi schimbate anul acesta, pentru că ar însemna să lăsăm zonele descoperite, le vom continua, dar vom încerca să le facem foarte transparente, iar anul următor măsura este să încercăm un contract-cadru, ca să nu se mai creeze această urgenţă pe ultima sută de metri şi să avem clar pe câţiva ani contractele făcute, transparent, în linişte, cu selectarea conform tuturor normelor a furnizorilor”, a spus ministrul Dan Costescu.