Se împlinesc 37 de ani de exploatare a Canalului Dunăre-Marea Neagră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ecluză pe Canal foto: CN ACN
Ecluză pe Canal foto: CN ACN

De la intrarea în exploatare a Canalului şi până în prezent a fost înregistrat un trafic total de 895.281.000 tone capacitate şi aproximativ 255.166 ecluzări

Pe 26 mai, Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile S.A. aniversează 37 de ani de exploatare a Canalului Dunăre-Marea Neagră, cel mai mare obiectiv de investiţie 100% românească a tuturor timpurilor.

De la intrarea în exploatare până în prezent a fost înregistrat un trafic total de 895.281.000 tone capacitate şi aproximativ 255.166 ecluzări, iar în prima parte a acestui an a înregistrat cea mai bună evoluţie a traficului, comparativ cu toată perioada similară de la punerea în funcţiune a canalului.

Până la data de 25.05.2021 au fost înregistrate 4847 ecluzări, un trafic de 14.450.441 tone capacitate, depăşind astfel prognoza de 13.900.000 tone capacitate cu 4%.

Povestea Magistralei Albastre, aşa cum este supranumit Canalul Dunăre-Marea Neagră, a început în iulie 1973, când inginerul Chiriac Avădanei, de la Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA) din Bucureşti, a primit ordin să meargă la Neptun, unde avea să participe la o întâlnire cu însuşi tovarăşul Nicolae Ceauşescu.

Citeşte aici despre Inginerul care a proiectat Magistrala Albastră şi caznele construirii Canalului Dunăre-Marea Neagră

În aprilie 1974, au fost aprobate primele elemente ale proiectului. Pentru asta, s-au întocmit 147 de volume de studii şi de cercetări şi 358 de volume şi peste 6.000 de planşe – partea de proiectare propriu-zisă. În total, pentru canal s-au întocmit peste 35.000 de proiecte şi devize de execuţie.

În paralel cu întocmirea proiectului general, la sfârşitul anului 1975, s-a trecut la organizarea şantierelor, iar în următorul an, la lucrările propriu-zise.

Din vechiul canal, ale cărui lucrări au început în1949 şi a fost folosit de Gheorghe Gheorghiu-Dej pentru exterminarea fostei clase politice româneşti, a elitei intelectuale, dar şi a tuturor oponenţilor regimului, nu a fost utilizată decât o mică parte. Amplasamentul canalului realizat se suprapune peste cel început în perioada 1949-1953 pe o lungime de 9,4 kilometri.

Construcţia Canalului Dunăre-Marea Neagră a costat 24 de miliarde de lei, iar la realizarea lui au lucrat, în prima etapă, de trei ani, 22.000 de oameni, iar în ultimii ani, efectivul de personal a ajuns la 32.000 de oameni. Cei mai mulţi dintre aceştia erau conducători de utilaje şi şoferi – peste 23.000. Personalul tehnic, de execuţie, a fost format din 470 de ingineri, 240 de subingineri şi 700 de tehnicieni constructori.

Citeşte şi:

Platforma online de pe care poţi rezerva vacanţe la jumătate de preţ. Iniţiativa aparţine unui român

O comună din Constanţa îşi va mări teritoriul cu 48 de hectare. „De 13 ani ne luptăm pentru acest lucru”

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite