Bursa Nouă, clădirea-simbol a Portului Constanța, în plină reabilitare. Peste 9 milioane de lei, investiți în lucrări

0
Publicat:

În aprilie 2022, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM) anunța că începe reabilitarea clădirii-simbol a portului: Bursa Nouă. Valoarea investiției este de 9,6 milioane de lei.

Stadiul actual al lucrărilor de reabilitare FOTO: CN APM SA
Stadiul actual al lucrărilor de reabilitare FOTO: CN APM SA

După aproape un an de la acel anunț, CN APM SA a publicat o fotografie cu stadiul actual al lucrărilor de reabilitare. 

Prinde contur modernizarea clădirii Bursa Nouă. Bursa Nouă, clădire-simbol a Portului Constanța, în care a funcționat Bursa între 1940 și 1947, se află în plin proces de reabilitare. Lucrările se axează pe consolidare, refacerea tencuielilor la exterior și interior, recompartimentare și modernizarea instalațiilor electrice, termice și alimentare cu apă”, spun cei de la CN APM SA.

 Valoarea reparațiilor, de 9,6 milioane lei, este finanțată din surse proprii ale CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Construită în anul 1940, după planurile arhitectului Victor Ştefănescu, clădirea va fi consolidată, recompartimentată, se vor reface tencuielile şi vor fi modernizate instalaţiile electrice şi termice.

Clădirea înainte de începerea lucrărilor FOTO: CN APM SA (aprilie 2022)
Clădirea înainte de începerea lucrărilor FOTO: CN APM SA (aprilie 2022)

Portul Constanța, trafic record de mărfuri

Traficul total de mărfuri în porturile maritime românești a înregistrat 75,55 milioane tone în anul 2022, o creștere de 12% față de 67,5 milioane tone în 2021, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești și menținându-se, astfel, trendul ascendent din ultimii ani.

Cerealele reprezintă și în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, Portul Constanța devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere, mai ales în contextul actual, cu un trafic anual de 24,1 milioane tone“ a declarat directorul general al CN APM SA Constanța, Florin Vizan.

În traficul total, cerealele reprezintă 31,7%, urmate de petrol brut - 12,57%, articole diverse - 10,4%, produse petroliere - 9,6%, minereuri de fier, deșeuri de fier - 9,26%.

Din traficul total, 79,5% reprezintă trafic maritim și 20,5% reprezintă traficul fluvial. Traficul maritim a crescut cu 16%, la valoarea de 60,1 milioane tone, iar cel fluvial, cu 15,4 milioane tone s-a menținut la aproximativ același nivel ca în 2021.

Traficul de mărfuri pe relația Ucraina a totalizat, de la începutul războiului, 11,85 milioane tone, din care 5,4 milioane tone trafic fluvial și 6,4 milioane tone, pe maritim. Cele mai mari cantități de mărfuri sunt cereale, dar au mai sosit în port și echipamente, fosfat, laminate, minereuri de fier, containere.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite