Cinci sfaturi utile despre cum să-ţi răcoreşti inteligent maşina în arşita verii
0Ardelenii de la platforma online autoeconom.ro, o platformă online creată în urmă cu doi ani cu scopul de a-i ajuta pe şoferi să-şi repare ieftin şi rapid maşina, au postat pe blog un material despre cum să ai grijă de maşina ta pe vreme de caniculă.
Sfaturi utile pentru şoferi. Cei şase tineri din Ardeal care s-au întors acasă, la Baia Mare, în urmă cu 2 ani, după ce şi-au terminat studiile în străinătate şi au deschis o mică afacere pentru şoferi: o platformă online, autoeconom.ro, prin care îi ajută pe şoferi să-şi repare rapid şi ieftin maşina. Tinerii postează periodic, pe blogul platformei, materiale despre cum să avem grijă de maşini.
Mai jos aveţi cinci ponturi gândite şi postate de ei pe autoeconom.ro, şi preluate cu acordul lor, despre cum vă puteţi răcori maşina când mercurul termometrelor urcă foarte sus.
1. Parcarea
Încercaţi pe cât posibil să găsiţi un loc cu umbră; dacă însă nu reuşiţi, căutaţi un loc în care soarele să bată spre partea din spate a maşinii voastre. Astfel, părţile ce scapă de supraîncălzire sunt schimbătorul, volanul şi bordul. Dacă vi se pare că metoda nu funcţionează, apelaţi cu încredere la parasolarele pentru parbriz şi lunetă, iar geamurile din părţile laterale le puteţi proteja folosind o folie solară auto.
2. Supraîncălzirea maşinii
Ce e de făcut însă dacă faptul e consumat şi trebuie să vă urcaţi în maşina supraîncălzită? Potrivit noţiunilor elementare de fizică, aerul cald, mai uşor decât cel rece, se ridică, astfel că în maşina dvs, aerul încins de soare se va ridica spre plafon, ceea ce va provoca o senzaţie de căldură în exces. Sunteţi tentat să răciţi partea superioară a maşinii, dar nu o să faci acest lucru. Ceea ce trebuie să faceţi e să scoateţi aerul cald din interior, începând cu cel mai fierbinte. O modalitate foarte simplă prin care puteţi face asta e să daţi drumul la aerul condiţionat, pe maxim, fără a folosi însă recircularea, să redirecţionaţi fluxul de aer către aeratoarele de la nivelul picioarelor, asta după ce aţi deschis parţial geamurile. Închideţi-le în momentul în care s-a răcit îndeajuns. Acum poţi activa modul de recirculare al aerului.
3. Folosirea corectă a aerului condiţionat
Aveţi de condus într-o zi caniculară. Cum faceţi să asiguraţi pe durata călătoriei voastre un confort termic potrivit? Bineînţeles, cu ajutorul aerului condiţionat. Pentru ca rezultatele să fie însă cele pe care le aşteptaţi, acesta trebuie folosit inteligent. Indicat şi ideal ar fi ca imediat ce aţi pornit la drum să folositi funcţia AUTO, geamurile să fie închise sau cel mult întredeschise. Astfel habitaclul va avea parte de o ventilaţie mai bună şi corpul dvs va fi cu siguranţă mulţumit. Nu abuzaţi însă de folosirea acestei funcţii mai mult de câteva minute. De ce? Pentru că atmosfera poate fi răcită în exces. Ca să vă asiguraţi că aveţi parte de aer condiţionat de calitate trebuie să vă verificaţi periodic instalaţia de climă.
Aşadar, atunci când aveţi de condus un drum lung, este indicat să folosiţi cu alternanţă sistemul de aer condiţionat. Variaţia redusă a temperaturii din interior va reuşi ca atunci când ieşiţi din maşină, corpul dvs să nu fie atât de expus la temperaturile extrem de ridicate. Un alt avantaj e faptul că economisiţi şi combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită în plus motorul maşinii tale.
4. Protejarea motorului
Am vorbit despre protejarea interiorului maşinii dvs. de canicula verii. Însă nu doar acesta trebuie protejat. Temperatura motorului este alt lucru de care trebuie să ţineţi cont. Aşa că asiguraţi-vă că nivelul de antigel atinge limite normale şi purtaţi în portbagaj un recipient suplimentar, în caz de orice. E cunoscut faptul că antigelul are un punct scăzut de îngheţ. Ceea ce e mai puţin ştiut însă e faptul că are şi un punct de fierbere foarte ridicat.
5. Supraîncălzirea anvelopelor
Ca să preveniţi încălzirea în exces a anvelopelor verificaţi înainte de a pleca la drum presiunea acestora. Umflate la o presiune mai mică decât cea recomandată, roţile acoperă o porţiune mai mare pe şosea, creând o forţă mai mare de frecare şi deci mai multă căldură, cauzând o uzură mai accentuată şi pierderi de aderenţă.
Mai puteţi citi:
Afacere cu Bosch. Cum au reuşit şase tineri români să încheie un parteneriat cu colosul german
Site-ul care te ajută să-ţi repari ieftin maşina. Făcut după model danez