Începe modernizarea celei mai mari artere rutiere din Călăraşi. Câţi bani se investesc
0Contractul pentru modernizarea celei mai mari artere rutiere care traversează Călăraşiul, un proiect cu finanţare europeană în valoare de aproape 9 milioane de euro, a fost semnat de către autprităţile locale.
„Am semnat contractul de proiectare şi execuţie lucrări pentru strada Bucureşti, respectiv Prelungirea Bucureşti.
Prin intermediul acestui proiect, finanţat din fonduri europene, vom reface cea mai importantă arteră a oraşului care înseamnă, în primul rând, modernizarea infrastructurii rutiere, respectiv pietonale.
În plus, vom realiza şi o serie de lucrări complementare în valoare de peste 15 milioane lei, cu resurse proprii. E vorba de o reţea de iluminat care va cuprinde între 800 şi 1.200 de stâlpi. Asta înseamnă metal, al cărui preţ, după cum probabil ştiţi, a crescut foarte mult.
O altă lucrare complementară vizează introducerea în subteran a cablurilor electrice, lucrare ce va fi susţinută tot de la bugetul propriu.
Tot din resurse proprii vom reabilita şi pietonalul cuprins între B-dul N. Titulescu şi B-dul Cuza Vodă”, a explicat Marius Dulce, primarul Călăraşiului.
Valoarea totală a proiectului este de 42.848.218 lei (inclusiv TVA,) din care cofinanţarea Municipiului Clăraşi este de 868.394,39 lei (inclusiv TVA). Durata de execuţie: 19 luni din care 3 luni proiectare şi 16 luni execuţie lucrări.
„Acest proiect de anvergură ar putea deveni atractiv pentru orice investitor care atunci când va vedea o infrastructură modernizată, ce-i va permite să se mişte mai repede, cu certitudine va dori să investească în Călăraşi”, au precizat autorităţile locale.
Staţii de transport inteligente
În cadrul proiectului se vor executa lucrări de modernizare a căii de rulare, amenajarea trotuarelor (a zonelor pietonale) şi spaţiilor verzi situate de-a lungul străzii, construirea sistem de colectare şi scurgere a apelor pluviale (guri de scurgere), amenajarea unei benzi de circulaţie specială pentru transportul public, amenajarea staţiilor de autobuz pentru călători, mobilier urban, semnalizare rutieră verticală şi orizontală.
În ceea ce priveşte asigurarea unei infrastructuri care să ofere o trecere mai rapidă în intersecţiile semaforizare a vehiculelor de transport public – proiectul de faţă este corelat cu un alt proiect, cel care se adresează înfiinţării unui sistem de management al traficului performant.
Pe strada Bucureşti (B-dul Cuza Vodă - limita UAT spre comuna Modelu), între intersecţiile cu strada Dorobanţi şi respectiv Aurora, pe partea stângă se vor amenaja 300 spaţii de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilităţi.
Totodată sunt prevăzute şi 17 staţii de transport public inteligente (6 pe strada Prelungirea Bucureşti şi 11 pe strada Bucureşti) formate din vitrină iluminată, acoperiş cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afişaj pentru informarea călătorilor).
De asemenea, conform proiectului va fi realizată canalizaţia necesară infrastructurii de comunicaţii a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenţie, respectiv: sistem de management al traficului, sistem de informare a a călătorilor în staţii, sistem de supraveghere video şi sistem de ticketing (componenta locală).
Vă recomandăm să citiţi şi:
Cine sunt şi pe ce principii şi-au ales victimele măcelarii din oraşul ucrainean Bucea