30.000 de români izolaţi, după ce trenul nu mai opreşte de un an în localităţile lor. Revolta pe Facebook a unui reprezentant

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În sud-estul judeţului Buzău de un an nu mai opreşte niciun tren de călători, ”din cauza unor înţelegeri oculte dintre CFR Călători şi Ministerul Transporturilor”. Aşa sună acuzaţiile lansate de un parlamentar buzoian care a transmis în parlament situaţia care afectează 30.000 de de buzoieni din Glodeanu Siliştea, Pogoanele şi Ruşeţu.

Încă de la începutul sesiunii parlamentare de toamnă, senatorul Dorin Bădulescu s-a adresat cu o interpelare Ministrului Transporturilor reclamând problema ivită. I s-a răspuns că ”în conformitate cu HG 177/2014, secşia Făurei - Urziceni face parte din categoria infrastructurii neinteroperabile”.

Aflăm din răspunsul Ministerului că după data de 11 decembrie 2016 operatorii CFR Călători şi SC Transferoviar Călători SRL au mutat circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti - Galaţi prin Buzău, iar pe Urziceni - Făurei nu a mai circulat niciun tren. 

De atunci, CFR SA nu a stat degeaba. Ar fi oferit în mod repetat capacităţile de circulaţie disponibile, ultima ofertă fiind în 25 iulie 2017, însă niciun operator nu si-a exprimat disponibilitatea de a prelua traficul de călători, după cu se arată în răspunsul la interpelarea parlamentarului buzoian.

Acest traseu a făcut obiectul unui contract care s-a reziliat şi secţia a reintrat în administrarea companiei începand cu 10 iunie 2017. Următoarea licitaţie este prevăzută pentru data de 2 octombrie 2017.

Parlamentarul buzoian a considerat că răspunsul oficialilor este total nesatisfăcător. ”CFR Călători avea obligaţia după părerea mea să asigure pachetul minim social pentru secţiile neinteroperabile, ceea ce presupunea ca traficul, fie şi unul minimal să nu fie sistat complet. Lipsa vreunui tren pe această rută nu este posibilă decât printr-o înţelegere ocultă între Minister şi CFR Călători. Cum s-a petrecut acest lucru? Simplu: unii s-au făcut că uită de traseul complet la semnarea contractului, iar ceilalţi că nu observă”, a scris Dorin Bădulescu pe Facebook. 

Primarul din Ruşeţu, una dintre comunele în care nu mai opreşte trenul, spune că staţiile deschise până în decembrie 2016 au rămas funcţionale însă doar ca adăposturi pentru angajaţii de la CFR infrastructură. Pe acolo mai trec doar marfare, din când în când. Primarul spune că sătenii sunt extrem de nemulţumiţi pentru că sunt nevoiţi acum să meargă până în Buzău ca să ia trenul către Bucureşti. 

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite