Propunerea unui dezvoltator imobiliar de fluidizare a traficului din Bucureşti: Munca hibrid

0
0
aglomeratie masini

Mulţi locuitori ai Bucureştiului se plâng de ambuteiajele şi perioadele lungi petrecute în trafic în fiecare zi. Cozi interminabile de maşini, zgomot, poluare sunt doar câteva dintre problemele cotidiene cu care se confruntă locuitorii Capitalei.

Însă, în actualul context, există o soluţie care poate transforma Bucureştiul în „oraşul de 15 minute”: sistemul de lucru hibrid, după cum susţine Roxana Albu director general al diviziei de administrare şi management al facilităţilor pentru proprietăţile aflate în portofoliul Genesis Property.

„Ce este „oraşul de 15 minute”? Este un concept potrivit căruia orice locuitor al unui oraş ar trebui să acceseze servicii esenţiale precum sănătatea sau educaţia la o distanţă de 15 minute de mers pe jos sau cu bicicleta. Practic, este vorba de un mod de organizare a unei urbe în jurul nevoilor oricărui cetăţean. Desigur, ideal ar fi ca un oraş să fie conceput de la început în acest fel, dar rareori se întâmplă asta. În cazul unui oraş aglomerat, care a suferit multe transformări de-a lungul timpului, este nevoie de o regândire a spaţiilor deja construite, dar şi de o fluidizare a traficului, astfel încât orice cetăţean să ajungă repede acolo unde are nevoie”, a declarat Roxana Albu pentru „Adevărul”.   

În cazul Bucureştiului, situaţia este mai complicată decât pare, pentru că este un oraş gândit pentru o populaţie mult mai mică decât cea din prezent, iar investiţiile în infrastructură s-au lăsat aşteptate în ultimii 30 de ani. De regulă, în medie, un bucureştean stă în trafic mai mult de o oră pe zi, în drum spre job, în principal din cauza numărului mare de oameni care merg în acelaşi timp spre serviciu. Drept urmare, regula celor 15 minute a părut mult timp un deziderat greu de atins.

Însă, odată cu implementarea sistemului hibrid de lucru, o parte din probleme ar putea avea o rezolvare. Trebuie să ţinem cont, în primul rând, că actuala infrastructură a Bucureştiului a fost creată într-o perioadă în care populaţia era de circa trei ori mai mică decât în prezent. Astăzi, există foarte mulţi oameni care intră în oraş din afara lui, având locuinţele în Ilfov. Drept urmare, un model de lucru prin care nu mai mult de jumătate dintre angajaţi să se deplaseze spre locul de muncă în acelaşi timp ar pune mult mai puţină presiune pe infrastructură, iar timpul petrecut în trafic ar scădea considerabil. 

„În acest fel, am face un pas mare în direcţia regulii celor 15 minute. Desigur, este nevoie de o mobilizare a companiilor şi a proprietarilor de clădiri de birouri, care trebuie să acţioneze pe două planuri. În primul rând, trebuie să creeze cele mai bune condiţii în spaţiile de lucru, în special în ceea ce priveşte măsurile de protecţie a sănătăţii angajaţilor. Noi, prin IMMUNE Building Standard™, am recomandat în acest sens un vast set de măsuri, care vizează multe aspecte, de la calitatea aerului şi a apei, la tehnologii touchless şi sisteme automate de igienizare”, completează Albu.

În al doilea rând,  a adăugat aceasta, managerii din companii trebuie să se asigure că angajaţii beneficiază de un sistem de lucru hibrid echilibrat, care să permită lucrul de la birou 3-4 zile pe săptămână şi, astfel, să fie evitată aglomerarea birourilor. Un astfel de sistem ar reduce mult şi riscul de îmbolnăvire, prin menţinerea unor spaţii suficient de mari între angajaţi, iar lucrul de la birou va permite oamenilor o bună separare între viaţa personală şi cea profesională.

„Atingerea dezideratului celor 15 minute ar fi un pas major înainte pe calea creşterea stării de bine şi a gradului de civilizaţie, iar sistemul hibrid de lucru şi spaţiile de lucru sănătoase pot transforma această aspiraţie în realitate, chiar şi în cazul Bucureştiului”, a încheiat ea. 

București


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri