Primăria încurajează mersul pe biciclete, ca modalitate alternativă de transport, după ce a desfiinţat pistele de 10 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Capitalei desfăşoară, miercuri şi joi, acţiuni de promovare a bicicletei ca mijloc de transport alternativ, elevi şi reprezentanţi ai societăţii civile urmând să împartă, în Piaţa Victoriei, pliante cu mesaje de încurajare a utilizării mijloacelor de transport nepoluante.

Potrivit municipalităţii, acţiunile de promovare a bicicletei ca mijloc de transport alternativ nonpoluant si de conştientizare a noţiunii de mobilitate în rândul cetăţenilor, organizate în colaborare cu ONG-ul "Bate Şaua să Priceapă Iapa" se vor desfăşura cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilităţii (16-22 septembrie).

Astfel, miercuri şi joi, între orele 9.00-10.00, în Piaţa Victoriei, Patrula Velo, formată din elevii voluntari ai Colegiului "Ion Neculce", inspectorii de mediu şi reprezentanţi ai ONG-ului partener, vor împărţi pliante cu mesaje de încurajare a utilizării mijloacelor de transport nepoluante şoferilor şi pietonilor care tranzitează această zonă.

Tot miercuri, începând cu ora 19.00, în Piaţa Sfântul Anton din Centrul Istoric al Capitalei, bucureştenii sunt invitaţi la o "scurtă călătorie în timp", prin punerea în scenă a piesei Coana Miţa Biciclista, care redă istoria primei promotoare a mersului pe bicicletă din Capitala noastră.

Pistele de biciclişti, un fiasco de 10 milioane de euro

Începând din 2008, Primăria Capitalei a investit, prin Administraţia Străzilor, peste 10 milioane de euro în cele aproximativ 40 de tronsoane de piste pentru biciclişti, existente în acest moment pe trotuarele din Capitală.

Proiectul a fost vehement contestat, încă de pe atunci, de comunitatea bicicliştilor bucureşteni, de asociaţii non-guvernamentale dar şi de Brigada Rutieră pe motiv că nu respectă prevederile Codului Rutier şi pun în pericol siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor.

În ciuda maşinilor parcate pe aceste piste, a avizelor date de primării pentru amplasarea unor stâlpi, chioşcuri, straţii RATB sau panouri publicitare amplasate chiar pe calea de rulare, municipalitatea a continuat amenajarea lor.

La finalul programului, în anul 2010 s-a ajuns ca fiecare kilometru de pistă de biciclişti, marcată cu două dungi de vopsea galbenă, să coste 150.000 euro, cu 50.000 de euro mai mult decât a plătit NASA pentru fiecare kilometru al primei expediţii pe Marte. Cum contractul de întreţinere a pistelor a expirat anul acesta şi interesul autorităţilor a dispărut.

Schimbare de viziune 

"Nu s-a mai investit niciun leu în piste pentru biciclişti. Deocamdată, priorităţile Bucureştiului sunt şoferii. În Bucureşti sunt peste 2 milioane de maşini, iar biciclişti avem sub 1%. Nu avem o cultură pentru bicicletă cum au nemţii, austriecii, belgienii" a declarat Carmen Dincă, reprezentant al Administraţiei Străzilor.

Pe de altă parte, Primăria Capitalei a înfiinţat un grup de lucru care, de mai bine de o lună, analizează problema pistelor împreună cu reprezentanţi ai poliţiei şi organizaţiilor nonguvernamentale, dar discuţiile avansează greu.

"Noi propunem de foarte mult timp mutarea pistelor de biciclete pe carosabil, este singura soluţie aplicabilă la nivelul Bucureştiului, dar momentan este un dialog al surzilor cu bugetul zero. O decizie a grupului de lucru vom avea abia peste două luni, cel mai devreme.” a declarat Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România.

Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite