Maşinile poluante ar putea fi interzise între Piaţa Victoriei şi Parcul Carol. Oficialii vor să impună o taxă auto pentru centrul Capitalei
0Taxa de tranzit propusă de Gabriela Firea este supusă dezbaterii publice, Autoritatea pentru Transport Bucureşti-Ilfov susţinând că, pentru diminuarea traficului, ar fi benefic un sistem similar celui aplicat în Germania, unde pe baza unei viniete verzi pot circula în centrul oraşelor doar maşinile cu norme Euro 5 şi 6 şi cele electrice.
Autoritatea pentru Transport Bucureşti-Ilfov intenţionează să introducă o taxă de tranzit pentru centrul Capitalei, care ar urma să fie plătită de maşinile cu Euro 5 şi Euro 6, cele poluante neputând intra în zona delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzeşti.
“Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intră maşinile care poluează. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a maşinilor”, a declarat, citată de automarket.ro, Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucureşti-Ilfov.
Oficialii ATBI susţin că, dacă această regulă ar intra în vigoare, 82% dintre maşinile cu motoare pe benzină şi 74% dintre maşinile cu motoare diesel înmatriculate în Bucureşti nu ar mai avea acces în zona centrală.
În prima parte a anului 2017, autorităţile anunţaseră un proiect care prevedea înlocuirea timbrului de mediu cu o taxă de acces în marile oraşe, prin care fiecare maşină să primească un sticker în funcţie de norma de poluare şi, eventual, să nu aibă dreptul de a tranzita centrul. Între timp, lucrurile s-au schimbat dramatic, iar noua taxă care va înlocui timbrul de mediu nu va mai avea nicio legătură cu accesul în centrul oraşelor.
Pe de altă parte primăria administrează doar 8.500 de locuri de parcare – primăriile de sector alte 30 de mii, adică sub 3% din totalul maşinilor. Aşa că de anul viitor, toate drumurile ar putea fi transformate în parcări cu taxă.
“Care sunt zonele unde poţi să staţionezi, şi există de fapt indicatoare, acolo să plăteşti. Să poţi să plăteşti parcarea cu telefonul, să poţi plăti cu sisteme moderne, să implementăm şi noi sisteme moderne de plată, la Sibiu la Cluj deja sunt oraşe care funcţionează” spune Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov pentru incont.stirileprotv.ro
Primarul general Gabriela Firea declara anul trecut că va instituirea unei taxe de centru în Bucureşti se va produce după modernizarea parcului auto RATB.
"Dat fiind faptul că sistemul de transport public reprezintă infrastructură critică, iar funcţionarea defectuoasă a acestuia are un impact direct şi negativ asupra cetăţenilor, Municipalitatea a decis că pentru urgentarea înnoirii parcului auto al RATB să demareze o procedură paralelă pentru achiziţionarea unui număr de 200 de autobuze urbane EURO 6, prin intermediul instituţiilor financiare internaţionale precum BERD, care vor oferi atât asistenţă tehnică de specialitate cât şi finanţarea necesară", spunea attunci Firea.