Dristor, shaormeria cu casă de schimb. „O shaorma cu de toate, mai puţin ardei usturaţi şi o apă plată”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Punctul roşu al Centrului Istoric este, fără îndoială, şi ziua şi noaptea, shaormeria Dristor. Vreo nouă angajaţi abia reuşesc să facă faţă valului de clienţi nesătui care comandă încontinuu: „O shaorma cu de toate!”.

Cu mic, cu mare la shaormerie. Un grup de adolescenţi intră pe fugă în localul din Centrul Vechi şi comandă la casă trei shaorma cu pui. Nu au răbdare să stea la masă, înşfacă preparatele din mâinile bucătarilor şi ies afară în mulţime, muşcând cu poftă din celebrul preparat.

Dristor Kebab s-a înfiinţat în 1999, în cartierul Dristor, şi a devenit un brand în Bucureşti. În cei 13 ani s-au extins şi în Centrul Istoric, şi în Tineretului şi chiar în mall. Acum, şi-au făcut şi casă de schimb valutar la fiecare restaurant.

La fast food-ul din Centrul Istoric sunt mai multe fete decât băieţi, destul de subţirele pentru nişte pasionate de mâncăruri cu multe calorii. De cele mai multe ori, o comandă standard sună aşa: „O shaorma cu de toate, mai puţin ardei usturaţi şi o apă plată”.

Shaorma şi politica

Dacă e vorba de o masă copioasă, nu poate lipsi subiectul fierbinte al verii: referendumul pentru demiterea preşedintelui. După ce au terminat de mâncat, doi domni discutau despre politica din România şi despre referendum, în timp ce se scobeau tacticos între dinţi. „Chiar dacă mă duc sau nu la vot, oricum nu se schimbă nimic în ţara asta”, spune unul dintre ei, scobindu-se între dinţi.

În general, după ora 19.00 începe aglomeraţia, odată cu oamenii care ies de la serviciu. În restaurant începe nebunia. „Următorul bon, vă rog”, un angajat mai glumeţ strigă în engleză „ The ticket, next ticket please!”

Atunci când nu este foarte aglomerat, shaormarii se strâng în mici grupuleţe şi discută diverse subiecte, însă sunt atenţi să nu îi deranjeze pe cei care stau la mese. Mulţi dintre ei sunt de origine turcă şi adesea nu se feresc să discute pe limba lor. Alţii toacă legumele, ascut cuţitele sau prepară sosurile pentru următorul val de clienţi. Băieţii se mişcă foarte repede, nu durează mai mult de două minute să termine de făcut o shaorma.

„Vrem şi noi două la pachet”

Chiar şi atunci când alte restaurante fast-food din Centru Istoric duc lipsă de clienţi, în ciuda preţurilor destul de ridicate, la Dristor Kebab găseşti oameni în restaurant sau pe terasă care servesc prânzul sau cina. Şi angajaţii altor localuri vin la Dristor pentru a comanda faimosul preparat. Doi băieţi angajaţi ai unui local din zonă au intrat în shaormerie şi i-au spus repede casieriţei: „Vrem şi noi două la pachet”.

Un băieţaş intră mândru în shaormerie, cu ochelarii pe ochi se duce ca o săgeată la casierie. După ce îşi ia bonul se duce la un bucătar şi îi spune apăsat cu ochelarii pe ochi „Dă şi mie o shaorma cu de toate, da' să nu pui sos d'ăla picant”.

Dristor Kebab este un fel de Mc'Donalds al Centrului Vechi. Pe lângă shaorme, oamenii cumpără cartofi pai cu diferite sosuri.

Vechiul restaurant din Dristor

În Dristor situaţia se schimbă. Oamenii tratează locul ca pe un restaurant. Cu toate că vizavi se află un fast food Mc'Donalds, mulţi locuitori din cartier au ieşit să ia masa „în oraş”, foarte multe cupluri care stau de vorbă servind o shaorma cu apă plată. Cupluri, prieteni sau persoane singure iau cina seară de seară „în cartier”.

Între timp, o femeie se asigură că toate mesele sunt curate, după fiecare client îşi face apariţia şi şterge cu atenţie masa.

Dristor Kebab, pe pierdere

Firma a fost înfiinţată în 1999, în cartierul Dristor. Shaorma de la Dristor a devenit în scurt timp o legendă în Bucureşti. Firma are cinci restaurante şi 118 angajaţi. În ciuda numărului mare de clienţi, firma nu este tocmai pe profit. Potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, firma Dristor Kebab a înregistrat în 2011 pierderi de 565.421 de lei şi o cifră de afaceri de 5.335.377 de lei.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite