Asociaţia Metrou Uşor: Trei fake-news-uri propagate cu privire la troleibuzul ars

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În urma incendiului de duminică nu au existat victime, un singur pasanger se afla în troleibuzul STB
În urma incendiului de duminică nu au existat victime, un singur pasanger se afla în troleibuzul STB

Asociaţia Metrou Uşor arată, într-o postare pe Facebook, că troleibuzul ars duminică în Capitală era construit în 2007, deci încă în perioada de utilizare, acesta nu urma să fie înlocuit cu un alt troleibuz din noile achiziţii, asta în contextul în care licitaţiile sunt îngreunate de incompetenţă mai degrabă decât de rea intenţie.

„Trei fake news propagate în presă în urma troleibuzului ars

1. Troleibuzul era vechi, fabricat în 2004-2006

FALS. Troleibuzul Irisbus Citelis a fost construit de Astra Arad în 2007, aflându-se încă în perioada normală de exploatare pentru un troleibuz. Acesta avea toate dotările moderne, precum podea coborâtă, aer condiţionat, rampă pentru persoanele cu dizabilităţi, afişaj interior şi anunţuri vocale. Învechind vehiculul “din pix” în comunicate oficiale care oferă informaţii clar eronate, se mută discuţia de la întreţinerea precară şi lipsa acută de piese, la vechimea vehiculului.

2. Troleibuzul trebuia să fie înlocuit de noile achiziţii de la producătorul germano-turc, însă licitaţia a trenat.

FALS. Noile achiziţii vor înlocui troleibuzele cu podea ridicată Ikarus, fabricate începând cu 1997. Cel care a ars este model Irisbus Citelis, model ce va mai circula câţiva ani şi după sosirea noilor troleibuze, cu atât mai mult cu cât noile achiziţii vor înlocui doar aproximativ o treime din parcul circulant curent.

3. Licitaţiile pentru vehicule sunt îngreunate intenţionat.

FALS. Licitaţiile sunt îngreunate de incompetenţă. Caietele de sarcini au fost scrise într-un mod deficitar, uneori având la bază cerinţe discutabile, făcând uşoară contestarea acestora şi împiedicând marii producătorii să se înscrie. Îngrijorător este faptul că la Bucureşti nu a fost respectat caietul de sarcini în cazul licitaţiei pentru troleibuze noi (a fost specificat explicit că nu sunt admise prototipuri), întrucât producătorul germano-turc selectat câştigător nu a produs niciodată troleibuzul ofertat şi nu a exportat niciun troleibuz în afara Turciei până la această oră. Acelaşi vehicul a fost respins în restul ţării pe acelaşi motiv, fiind prototip, când producătorul a prezentat certificatul de omologare al unui autobuz electric, nu al unui troleibuz”, arată Asociaţia Metrou Uşor într-o postare pe pagina de Facebook a asociaţiei.

stb 2
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite