Viteza maximă pe podul peste Dunăre de la Brăila. Regulile pe care orice șofer trebuie să le știe VIDEO

0
Publicat:

Polițiștii din Brăila au făcut publice regulile după care se va circula pe Golden Gate-ul României, cea mai scumpă construcție din ultimii 30 de ani, de la care nimeni nu are voie să se abată.

Limita de viteză pe pod este de 80 de kilometri pe oră FOTO arhivă Adevărul
Limita de viteză pe pod este de 80 de kilometri pe oră FOTO arhivă Adevărul

Potrivit reprezentanților IPJ Brăila, limita maximă de viteză permisă circulației pe pod este de 80 kilometri/oră.

„Este interzisă oprirea voluntară a autovehiculelor pe pod! Încălcarea acestei prevederi legale constituie contravenție și se sancționează cu amendă, în valoare cuprinsă între 290 și 435 de lei și 2 puncte penalizare”, avertizează oamenii legii.

Nu există restricții de tonaj, astfel că toate categoriile de autovehicule pot tranzita podul. „Trotuarele nu vor fi deschise circulației pietonale publice, acestea fiind folosite strict pentru activitățile de mentenanță”, spun reprezentanții IPJ Brăila.

Aviz șoferilor care vor circula pe podul de la Brăila. În această perioadă, polițiștii rutieri vor acționa în zona podului pentru verificarea respectării normelor rutiere în vigoare. 

Construcția a fost dată în folosință, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, joi, 6 iulie 2023.

La marea inaugurare a podului suspendat peste Dunăre, așa-numitul Golden Gate al României, au participat Klaus Iohannis, președintele României, Marcel Ciolacu, premierul României, Nicolae Ciucă, președintele Senatului, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, ambasadorii Italiei și Japoniei.

Deși a fost inaugurat cu surle și trâmbițe, pe podul peste Dunăre vor fi restricții de circulație, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, timp de patru până la opt săptămâni, se va circula restricționat pe podul de la Brăila, iar traficul rutier va fi închis pe timpul nopții. Restricțiile sunt necesare pentru demontarea unor macarele de mari dimensiuni.

O minune tehnologică

Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.

Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.  

Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.  

Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.  

Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea ce ar putea înconjura Pământul de două ori. 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite