FOTO Cum arată calea ferată modernizată între Coşlariu şi Simeria unde se va putea circula cu 160 de kilometri la oră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 2 miliarde de euro este suma ce va fi cheltuită în final pentru modernizarea liniei de cale ferată între Simeria (Hunedoara) şi Sighişoara (Mureş). Ultimul tronson pentru care s-a primit finanţare este cel cuprins între Coşlariu (Alba) şi Simeria. Trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 de kilometri la oră.

În Transilvania, între Simeria şi Sighişoara, se derulează de mai mulţi ani lucrări importante privind modernizarea căii ferate. Programele de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare aflate în execuţie pe tronsonul Simeria – Sighişoara acoperă toate specialităţile de lucrări feroviare (linii, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune). 

Potrivit CFR Infrastructură, obiectivul general al acestor investiţii este asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2. Media vitezei pe calea ferată la nivelul anului trecut a fost de aproximativ 48 km/h pentru trenurile de pasageri şi puţin sub 30 km/h pentru garniturile de marfă. La finalizarea investiţiei se preconizează o viteză de circulaţie a trenurilor de până la 160 de kilometri pe oră. Doar pe traseul dintre Coşlariu şi Simeria, un număr de 868.000 de persoane vor beneficia de conexiuni mai rapide între cele două regiuni, în special locuitorii din judeţele Alba şi Hunedoara. În plus, proiectul va permite creşterea capacităţii liniei în termeni de trafic pentru transportul de mărfuri, acest lucru contribuind la creşterea economică pe plan local. 

image

Lucrările de modernizare la calea ferată înaintează greu. Doar pe un segment din judeţul Alba, se lucrează de şase ani şi încă nu sunt garanţii că şantierul va fi gata în acest an. La 33 de kilometri de cale ferată, între localităţile Vinţu de Jos şi Coşlariu din judeţul Alba, italienii de la Pizzarotti lucrează de şase ani şi nu sunt garanţii că muncitorii vor termina anul acesta treaba. Şanse ca viteza trenului să crească până la finalul lunii decembrie la 160 de kilometri la oră au mai puţin de 40 de kilometri de cale ferată, mai exact, segmentul dintre Coşlariu (Alba) şi Micăsasa (Sibiu). Lucrările pe întregul tronson trebuiau să fie gata de doi ani. Pe acest tronson sunt în execuţie reabilitarea a aproximativ 174 km de cale ferată dublă, modernizarea a 15 staţii de cale ferată şi a 19 puncte de oprire, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 92 de peroane şi copertine şi 4 substaţii de tracţiune. 

CFR SA a structurat finanţarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii feroviare în regiunile din Vestul şi Centrul României (judeţele Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu) în două faze (faza I co-finanţată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 şi faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020), deciziile de continuare a finanţării pentru faza a II-a fiind transmise de Comisia Europeană la începutul acestui an.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite