Pagina cititorului: „Sunt la curent cu ştirile“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Azi: Lucian Pop  (Baia Mare)
Azi: Lucian Pop (Baia Mare)

Lucian Pop (22 de ani) este unul dintre studenţii din Baia Mare care au ales „Adevărul“. El este în anul II la Universitatea de Nord.

„M-am abonat la acest ziar pentru că-mi place cum este sintetizată informaţia şi pentru că vreau să fiu mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în lume", spune Lucian Pop.

Studentul este abonat la „Adevărul" de aproape doi ani şi jumătate. „Nici nu costă mult şi primesc ziarul acasă. Nu mai stau să alerg pe la chioşcuri şi nu mai risc să nu găsesc vreun volum epuizat de la primele ore ale dimineţii. În plus, am reuşit să-mi îmbogăţesc biblioteca semnificativ pentru că am toate cărţile apărute în colecţiile «Adevărul»", explică tânărul.

Lucian Pop este de părere că, la ora actuală, „Adevărul" este ziarul cel mai cuprinzător şi bine structurat de pe piaţa din România şi este mulţumit de alegerea făcută.

Editorialul cititorului: Note - despre Bacalaureat

Am tot urmărit în ziare desfăşurarea şi mai ales analiza rezultatului de la Bacalaureat. Bineînţeles că n-am fost de acord cu mai tot ce s-a scris. Nimeni nu a pus punctul pe „i".

Se ştie că învăţământul, ca orice activitate, funcţionează după anumite principii. Unul dintre ele dacă nu este respectat, nu se realizează nimic. La noi nu s-a respectat tocmai principalul: de la uşor la greu, de la simplu la complicat. Sunt profesoară şi am ieşit la pensie acum 30 de ani, dar anomalia despre care vorbesc dăinuieşte de peste 40 de ani. Am prins şi eu o sumedenie de elevi care, nepregătiţi total pentru acest examen, l-au luat totuşi.

Elevii vin nepregătiţi din anul precedent, în clasă nu înţeleg nimic, se ocupă cu tot felul de lucruri. Evident, nu toţi. Nu poţi să înţelegi ce s-a predat la şcoală dacă îţi lipsesc cunoştinţele anterioare. Acesta este principiul încălcat. Ani în şir au fost primiţi în liceu elevi cu o pregătire foarte slabă, aproape nulă. Atunci cum să înţeleagă elevul un lucru greu, dacă nu ştie altele pe care acesta se bazează?

Fenomenul acesta s-a repetat mereu. Am avut elevi care au intrat în licee cu medii de 4 şi 5. L-am întrebat pe directorul şcolii unde predam de ce îi primim şi mi-a spus că trebuie să avem un număr mare de elevi ca să aibă ore profesorii (evident, şi pentru ca leafa directorului să fie mai mare).

Nu, nu profesorii sunt de vină, nici elevii, şi nici părinţii lor, ci sistemul de învăţământ mult prea îngăduitor cu leneşii. Reforma să fie făcută începând cu clasele mici. Să nu se mai permită elevilor slab pregătiţi să treacă clasa, pentru că în clasa următoare nu vor înţelege nimic şi nu vor putea face faţă cerinţelor.

În ultimii mei ani de activitate erau urmăriţi cu înverşunare profesorii care dădeau elevilor note mici. Ni se interzicea să punem în catalog note sub 5, chiar dacă elevul nu a ştiut nimic. Explicaţia: să nu iasă şcoala rău, cu un procentaj prea mare de repetenţi sau de corigenţi. Se raporta apoi o minciună: promovabilitate totală sau aproape totală pe şcoală. Iată unde au dus toate acestea!    Constanţa Iacovăţ Micu

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite