BANC POST va deveni o banca de prim rang in regiunea balcanica
0Anul 2002 a marcat incheierea procesului de privatizare pentru BANC POST. EFG Eurobank Ergasias a achizitionat de la APAPS pachetul de 17% din actiunile bancii detinut de stat si astfel a devenit
Anul 2002 a marcat incheierea procesului de privatizare pentru BANC POST. EFG Eurobank Ergasias a achizitionat de la APAPS pachetul de 17% din actiunile bancii detinut de stat si astfel a devenit principalul actionar al BANC POST, cu o participare de 36,25%. Impreuna cu Banco Portugues de Investimento, detine pachetul majoritar de 53,25% din actiunile bancii. Prezenta in Romania a unei puternice institutii bancare grecesti de talia EFG Eurobank Ergasias reflecta faptul ca piata bancara romaneasca este una dintre cele mai promitatoare din zona. Totodata, acest lucru reprezinta si o garantie ca industria bancara autohtona va atinge cote optime de operare in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si, implicit, ca BANC POST va deveni o banca de prim rang inclusiv in regiunea balcanica. In urma finalizarii procesului de privatizare va fi construita o noua strategie al carei obiectiv principal este consolidarea pozitiei detinute de banca atat pe piata de retail, cat si pe piata corporativa. BANC POST se situeaza, in prezent, pe unul dintre primele locuri in sistemul bancar romanesc, reusind in cei aproape 12 ani de existenta sa-si construiasca un bun renume atat in tara, cat si in strainatate. The Banker, prestigioasa publicatie editata de Financial Times, claseaza BANC POST pe locul trei in Romania si 1275 pe plan international in cadrul clasamentului pe anul 2002 - Topul 1001-2000 al celor mai performante banci din lume. Avansul tehnologic al BANC POST a permis dezvoltarea unor solutii de avangarda cum ar fi home-banking sau Internet banking, servicii solicitate in special de catre companiile ale caror cerinte de operare au devenit din ce in ce mai sofisticate. Gama de servicii si produse ale bancii se va dezvolta si diversifica in continuare, si cand spunem acest lucru avem in vedere un sistem bine pus la punct de instrumente de economisire si de credite, precum si cresterea gradului de accesibilitate atat prin amplasarea teritoriala a punctelor noastre de lucru, cat si prin conditiile pe care le oferim. BANC POST este un sustinator semnificativ al sectorului real al economiei romanesti, oferta sa fiind ajustata pentru a veni in intampinarea cerintelor companiilor si ale populatiei in mod echilibrat. In prezent, 50% din portofoliul de credite al bancii, destinat agentilor economici, se adreseaza sectorului companiilor mici si mijlocii. In acelasi sens se inscriu si ultimele noastre demersuri, BANC POST avand deschise in prezent doua linii de finantare pentru IMM-uri: una in valoare de 10 milioane de USD de la Banca Marii Negre pentru Comert si Dezvoltare si cea de a doua in valoare de 10 milioane de EURO de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Banca a mai incheiat cu BERD un acord in valoare de 10 milioane de EURO, privind acordarea de facilitati pentru garantarea activitatilor de comert exterior - Trade Facilitation Programme. BANC POST a primit la inceputul lunii martie din partea Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) o importanta distinctie care atesta seriozitatea si profesionalismul cu care s-a implicat in derularea proiectelor prestigioasei institutii europene - premiul pentru Cea mai buna performanta a unei banci participante la facilitatea de finantare a IMM-urilor. Totodata, BANC POST a incheiat un acord cu Compania Nationala Posta Romana pentru lansarea de noi produse bancare in unitati postale amplasate in toate judetele tarii. Prin intermediul noilor servicii, persoanele fizice sau juridice pot sa deschida la oficiile postale conturi curente si de depozit, prin care se vor putea efectua toate operatiunile bancare de depunere si retragere de numerar. De asemenea, persoanele fizice salariate pot obtine credite, pe termen de doi ani, pentru nevoi personale, valoarea maxima a acestora fiind de 15 milioane de lei. Extinderea gamei de produse si servicii bancare derulate prin oficiile postale se inscrie in obiectivele comune ale celor doua institutii de a facilita accesul unui numar cat mai mare de clienti la operatiuni bancare, mai ales in zone in care oferta de astfel de servicii este limitata. BANC POST a fost una dintre primele banci care au introdus cardurile in Romania. A devenit membru VISA International in februarie 1995 si a fost prima banca emitenta de carduri tip VISA in lei - cardul Ultra Electron. In martie 1996, BANC POST a devenit membru EUROPAY INTERNATIONAL, iar in 1998 a lansat cardul Millenium, pe lei utilizabil si in strainatate, fapt ce a reprezentat o premiera nationala in ceea ce priveste convertibilitatea electronica a leului. Am lansat primul nostru card de credit, Visa - "Briliant" la sfarsitul anului 2001, iar in vara anului 2002 am marcat o noua premiera in Romania cu Mastercardul - TAIFUN care are asociat un card virtual destinat in mod special platilor pe Internet. BANC POST se situeaza pe primul loc in randul emitentilor romani de carduri VISA, iar potrivit ultimelor statistici elaborate de VISA International in martie 2002, detine locul 7 in Europa Centrala si de Est. Comunitatea de afaceri romaneasca a recunoscut in repetate randuri pozitia BANC POST de leader pe piata cardurilor, remarcand dinamismul si volumul activitatii de emitere si nu in ultimul rand calitatea serviciilor sale oferite pe card. Revista "Piata Financiara" a desemnat Mastercard-ul Taifun virtual drept produsul bancar al anului 2002; acesta are un succes deosebit, fiind foarte solicitat de cei pasionati de Internet si de cumparaturile on-line. Dimensiunile activitatii de carduri ne-au permis dezvoltarea Contului Total, un pachet integrat de servicii prin care se pot plati direct de la ATM-urile bancii facturile Romtelecom, Orange, Connex sau Cosmorom. Acest pachet de servicii permite si obtinerea unei descoperiri de cont pentru contul de card. Totodata, Contul Total ofera posibilitatea vizualizarii soldurilor conturilor de card si curente (SmartTel SMS), detinute la BANC POST, direct pe ecranul telefonului mobil. Aceasta activitate va lua amploare prin extinderea facilitatilor de plata a utilitatilor publice (gaze, lumina, apa) prin mijloace electronice. De asemenea, BANC POST a inteles sa vina in intampinarea nevoilor cetateanului si, in consecinta, a contribuit, alaturi de autoritatile locale, la implementarea sistemului E-Tax. Achitarea taxelor si impozitelor locale se efectueaza electronic: cu carduri direct de la ATM-urile bancii sau la Directiile de Taxe si Impozite Locale, unde vor fi instalate POS-uri, precum si prin serviciul Internet banking oferit de BANC POST, direct de acasa sau chiar din orice colt al lumii. Sistemul este implementat la Primariile din Timisoara, Bacau, Bistrita, Craiova, Ploiesti, Botosani si la cele din Sectoarele 1, 2 si 6 din Capitala. In scurt timp banca va incheia astfel de colaborari si cu alte sectoare din Bucuresti, precum si cu primarii din intreaga tara. De altfel, in ultima perioada, a crescut numarul agentilor economici interesati de montarea de POS-uri BANC POST, pentru incasarea contravalorii marfurilor sau serviciilor furnizate. In prezent avem instalate 452 de ATM-uri si 950 de POS-uri, din care 780 la comercianti. De curand, in baza colaborarii dintre BANC POST si CFR Calatori, si contravaloarea biletelor de tren poate fi achitata prin mijloace electronice de plata. BANC POST a amplasat la inceputul acestui an primele terminale electronice (POS) in Gara de Nord si la Agentia de Voiaj CFR Bucuresti nr. 2. In curand vor fi dotate cu astfel de echipamente si statiile de cale ferata, si agentiile de voiaj CFR din orasele mari din Romania. De asemenea, BANC POST a lansat, sub licenta Universal Card System, un nou serviciu de mobile-banking - SmartTelTM 3G - disponibil pentru toti clientii de carduri ai bancii, persoane fizice si juridice, care sunt utilizatori de telefonie mobila in reteaua Zapp Mobile. BANC POST, UCS si Zapp Mobile vor oferi in viitorul apropiat clientilor lor nu numai posibilitatea de a obtine informatii, ci si de a efectua tranzactii bancare intr-un mediu securizat asigurat de tehnologia CDMA. Premiul "Cel mai semnificativ client al industriei IT&C", recent decernat bancii sub inaltul patronaj al Presedintelui Romaniei, reprezinta o binemeritata recunoastere de catre industria IT&C romaneasca atat a progresului pe care BANC POST l-a facut in materie de tehnologie informatica, cat si a modului in care aceasta institutie s-a impus pe piata bancara cu produse si servicii moderne de-a lungul intregii activitati. BANC POST a debutat la finele anului trecut in domeniul emisiunilor de obligatiuni municipale, prin intermedierea in colaborare cu SIVM Broker a emisiunii in valoare de 10 miliarde de lei a obligatiunilor Primariei Sebes Alba. BANC POST efectueaza transferuri de bani de la muncitorii care lucreaza in Israel si Portugalia si ofera posibilitatea efectuarii de transferuri rapide, in si din orice colt al lumii, prin Western Union. De altfel, cel mai mare volum al transferurilor in sistemul Western Union din si in Romania se realizeaza prin BANC POST. Dupa succesul inregistrat cu introducerea serviciilor de avangarda Internet Banking, cardul Taifun Virtual, SmartTelTM3G sau Contul Total, oferta BANC POST va continua sa se diversifice cu produse si servicii bancare care sa fructifice avantajul sau tehnologic comparativ actual: credite imobiliare, telephone banking, smart carduri, fonduri mutuale, factoring intern si extern, leasing pentru persoane fizice si produse de asigurari.