Activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă va fi considerată experienţă profesională şi în specialitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Statutul personalului voluntar din serviciile de urgenţă a suferit modificări, astfel că activitatea de voluntariat făcută în acest sector va fi considerată experienţă profesională. Singura condiţie este ca activitatea să fie realizată în domeniul studiilor absolvite. Aşa a decis Guvernul în şedinţa de miercuri.

„Guvernul a completat şi modificat Statutul personalului voluntar din serviciile de urgenţă, în scopul îmbunătăţirii cadrului legislativ de recunoaştere a activităţii de voluntariat la nivelul comunităţilor şi, implicit, al creşterii numărului membrilor activi din serviciile voluntare”, precizează Executivul.

Astfel, potrivit sursei citate, activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă se va considera experienţă profesională şi/sau în specialitate, în funcţie de tipul activităţii, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite, potrivit noilor reglementări. 

Care sunt competenţele minime

De asemenea, se reglementează parcursul profesional al voluntarului şi se stabilesc competenţele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgenţă voluntare pentru a putea evolua în această carieră.

„Una dintre condiţiile minime pentru a avea un parcurs profesional al voluntarului în situaţii de urgenţă este absolvirea obligatorie a unui curs de iniţiere servant pompier, în maximum un an de la încheierea contractului de voluntariat. După absolvirea acestui curs obligatoriu, în funcţie de specializare, pentru a evolua profesional, trebuie absolvite alte cursuri de formare profesională”, se arată într-un comunicat de presă.

„De exemplu, pentru a putea ocupa un post de conducător autospeciale într-un Serviciu de voluntariat de situaţii de urgenţă, este obligatorie absolvirea unui curs de mecanic utilaj, iar, ulterior, după minim un an, a unui curs de conducător autospeciale. Ori, pentru a ocupa un post de şef compartiment prevenire, este obligatorie absolvirea unui curs de specialist prevenire (în minim doi ani de la absolvirea cursului de iniţiere de servant pompier), iar, după minim un an, a unui curs de şef compartiment prevenire. Pentru a candida pentru un post de şef serviciu într-un SVSU, cursurilor menţionate li se adaugă absolvirea unui curs de şef serviciu, într-o perioadă de minimum un an de la absolvirea cursurilor precedente”, se mai precizează în comunicat.

Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite