Consultaţii medicale prin telefon cu 2 euro pe minut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Bucureşti s-a înfiinţat un call-center prin care pacienţii pot lua legătura cu medici specialişti contra unei taxe la minut. Mircea Beuran, Dan Prelipceanu şi mulţi alţi medici pot fi contactaţi de oricine, contra cost, prin telefon.

Aproximativ 45 de medici, majoritatea din Bucureşti, lucrează pentru call-centerul SanTel. Printre aceştia se regăsesc nume cunoscute din lumea medicală, cum ar fi prof. dr. Mircea Beuran, fostul ministru al Sănătăţii, sau prof. dr. Dan Prelipceanu, directorul medical al Spitalului de Psihiatrie „Alexandru Obregia". Reprezentanţii SanTel spun că medicii au fost de acord să lucreze în acest sistem pentru că petrec foarte mult timp zilnic la telefon cu pacienţii, iar acest timp va fi valorificat.

Centre de permanenţă în loc de spitale şi aziluri, în localităţile Ştei şi Bratca

„Un medic are cel puţin două telefoane dintre care a ales un număr pe care poate fi sunat prin call-center. Poate fi contactat astfel atât de pacienţii lui, cărora le dă el numărul, cât şi de pacienţii noi, care intră pe site-ul nostru şi care au nevoie de o opinie sau de un sfat. Medicii văd pe afişaj că sunt apelaţi prin intermediul call-centerului, aşa că răspund, pentru ca pacienţii să nu fie lăsaţi să aştepte", ne-a spus Raluca Anghel, PR Manager SanTel. Fiecare apel este taxat cu 1,5 sau 2 euro+ TVA/minut. Banii se împart între call-center şi medic, în proporţii stabilite confidenţial de părţi.

Medicii nu pun diagnostice la telefon

Specialiştii care colaborează cu acest call-center spun că este un serviciu benefic, dar că nu pot pune diagnostic prin telefon. „Am fost sunat de vreo trei ori săptămâna trecută prin call-center. De exemplu, un pacient avea insomnii şi a luat un tratament naturist. Eu ­l-am consiliat în privinţa dozajului, i-am vorbit despre calitatea produsului, dar nu pot pune un diagnostic. Dacă insomniile continuă, vine la consultaţie", ne-a spus psihiatrul Dan Prelipceanu, directorul medical al Spitalului de Psihiatrie „Alexandru Obregia" din Bucureşti. 

Intervalele orare în care pot fi sunaţi medicii sunt afişate pe site-ul call-centerului şi reiese că aceştia sunt disponibili aproape toată ziua, de la ora 6.00 la ora 00.00, ­mulţi chiar şi în weekend. Reiese că jobul la call-center este făcut în timpul activităţii din spital. Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii spun că medicii au dreptul legal să aibă şi alte colaborări, dar fără ca acestea să interfereze cu munca lor.

„Dacă al doilea job se suprapune activităţii din spital, atunci nu este legal. În rest, nu există o legislaţie care să interzică acest tip de serviciu, atât doar că nu se pun diagnostice prin telefon", ne-a spus Oana Grigore de la ­Ministerul Sănătăţii. Voci din lumea medicală spun că acest serviciu este o anomalie. „Trebuie să fii nesimţit ca să faci aşa ceva. Cum să-i iei bani omului ca să-i faci de fapt nimic, mai ales dacă este pacientul tău? Trebuie să ţii legătura cu el, dar nu să-i iei bani pe convorbire", ne-a spus prof. dr. Monica Pop, directoarea Spitalului de Oftalmologie ­Bucureşti. 

Sănătate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite