Tinerii români își doresc să învețe mai mult decât ce le oferă școala sau facultatea

0
Publicat:

Șapte din zece tineri din România își doresc să învețe pe baza unor exemple practice și scenarii reale de viață, arată un nou studiu. Potrivit acestuia, tinerii români vor să urmeze programe de învățare diferite de curricula tradițională.

Tinerii din România vor să se îndepărteze de școala tradițională
Tinerii din România vor să se îndepărteze de școala tradițională

Dezvoltarea personală și pregătirea pentru viața profesională reprezintă o preocupare majoră pentru tinerii români. Potrivit unui nou studiu, majoritatea dintre ei (95%) au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătățească, iar în topul preferințelor se numără educația financiară (37%), vorbitul în public (36%) și marketingul și comunicarea (28%).

Următoarele locuri sunt luate de domenii mai orientate spre business, precum leadership și management (25%) sau educație antreprenorială (22%). Tehnologia și inovația atrag, de asemenea, un sfert dintre respondenți.

Întrebați ce schimbări ar vrea să aducă în viața lor pentru a se simți împliniți, 14% dintre tinerii care au participat la studiu au declarat că își doresc stabilitate financiară, iar 12% - învățare și educație. Un procent similar caută o schimbare în viața profesională: de la a găsi un loc de muncă sau a-l schimba pe cel actual, până la a câștiga mai mult sau a se bucura de mai multă flexibilitate.

„Din păcate, școala nu pregătește copiii și tinerii pentru viață, nici personal, nici profesional. Tinerii nu sunt învățați să gândească critic, cu propria minte, să formuleze întrebări, să caute informații, să găsească soluții și alternative la situațiile cu care se confruntă. (...) Studiul pe care l-am realizat arată nevoia majoră și interesul tinerilor de a îmbunătăți abilități care nu le sunt predate nici la școală, nici la facultate, și mai ales abilități socio-umane esențiale în câmpul muncii, cum ar fi colaborarea, comunicarea, adaptabilitatea și gestionarea emoțiilor, reziliența" a declarat Monica Florea, CEO și fondator UP Generation, compania care a realizat studiul.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite