Învăţământul primar în limba germană, sprijinit la Colegiul German Goethe din Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 100 copii din clasele pregătitoare de la Colegiul German Goethe din Bucureşti au primit o serie de manuale tematice, caiete pentru exerciţii, jocuri educative şi alte cărţi şcolare, în limba germană, datorită unui proiect derulat de fundaţia Michael Schmidt.

Pe data de 28 septembrie pentru elevii clasei zero de la Colegiul German Goethe din Bucureşti clopoţelul a anunţat mai mult decât începutul unei noi ore. Într-o sală de clasă decorată cu desene şi oglinzi colorate pe copii îi aşteptau caiete şi cărţii, plus o serie de jocuri educative şi alte surprize. Ca în orice şcoală cu predare în limba germană cadourile au fost întâmpinate cu următoarele întrebări „Was passiert?“ („Ce se întâmplă?“) sau „Was ist das?“ („Ce e asta?“), însă imediat ce şi-au dat seama că e rost de joacă copiii s-au apucat de „treabă“ . În mai puţin de cinci minute au reuşit să asambleze o balanţă, care urmează să-i înveţe câteva noţiuni elementare de fizică, şi deja treceau la următoarea jucărie. 

Micuţii erau încântaţi de jucării şi cărţii, mai ales pentru că sunt obişnuiţi cu un tip de predare interactiv care îmbină joacă cu munca. Chiar la ora de dinainte copiii au tăiat legume, ceapă, morcovii, castraveţii şi au învăţat cum se numesc ele în germană.  

Materialele primite sunt în special importante pentru că o dată cu introducerea clasei zero şcolile se confruntă cu noi probleme: pe lângă lipsa învăţătorilor specializaţii (clasa zero implică şi activităţi specifice grădiniţelor, ceea ce înseamnă că învăţători trebuie să aibă şi cunoştiinţe, abilităţi de educatori)  mai apare şi problema materialelor didactice, care nu se mai rezumă doar la cărţi şi caiete, cum eram obişnuiţi, ci şi la jocuri interactive sau accesorii pentru învăţat prin joc. Lipsa de manuale şi de materiale didactice se resimte mai ales în cazul învăţământului într-o limbă de predare diferită, deoarece aici  sunt necesare şi altfel de manuale.  

image

Materialele au fost alese împreună cu cadre didactice care activează în instituţii de învăţământ cu predare în limba germană, atât din România, cât şi din Germania, pentru a uşura procesul educativ din clasele pregătitoare. 

Am ales materialele didactice în aşa fel încât şi părinţii când se uită pe ele, chiar dacă nu vorbesc germană, să înţeleagă că prin acele materiale pot avea o activitate extraşcolară cu copii lor, care să-i apropie.- Veronica Schmidt, Vicepreşedinte al Fundaţiei Michael Schmidt.

Cristiana Georgescu, director adjunct pe învăţământ primar şi preşcolar, vorbeşte despre problemele cu care se confruntă copii care care vin la pregătitoare:

În primul rând de socializare şi de adaptare pentru că ei se axează foarte mult pe limbă şi poate au timp mai puţin să marşeze pe partea de socializare.

Materialele didactice sunt gândite tocmai pentru a-i ajuta pe copii să socializeze.

image

Şcoala Primară Goethe nu este singura care a primit astfel de materiale. În ultimii trei ani, peste 1000 copii cu vârste cuprinse între 5 şi 7 ani, s-au bucurat de materiale de studiu în limba germană, datorită eforturilor fundaţiei.

La nivel naţional, potrivit statisticilor oficiale, în grădiniţele şi şcolile din România aproximativ 20.000 copii sunt înscrişi la clasele cu predare în limba germană. 

   

O altă problemă cu care învăţământul în limba germană din România se confruntă este şi lipsa cadrelor didactice, întrucât numărul profesorilor este mult mai mic, în comparaţie cu necesarul de dascăli, de aceea Fundaţia Michael Schmidt a lansat programului „Deutsch hat Klasse“, în cadrul căruia se acordă burse de studiu pentru studenţii care doresc să devină dascăli pentru clasele cu predare în limba germană.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite