Interzicerea telefoanelor în școli nu îmbunătățește rezultatele elevilor
0Un studiu recent sugerează că interzicerea smartphone-urilor în școli nu are impact pozitiv asupra comportamentului și performanței școlare. Cercetarea, realizată de Universitatea din Birmingham, a fost publicată în jurnalul The Lancet Regional Health – Europe.
![FOTO Arhivă](https://cdn.adh.reperio.news/image-d/dd0ba5e2-5730-42d7-872e-9cf76138755d/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D633%26r%3Dcontain%26f%3Dwebp)
Studiul a analizat 1.227 de elevi din 30 de școli secundare din Anglia, comparând instituțiile cu reguli stricte privind utilizarea telefoanelor cu cele care permit accesul în pauze și în timpul prânzului. Rezultatele arată că nu există diferențe semnificative între cele două grupuri în ceea ce privește somnul, comportamentul în clasă sau activitatea fizică. Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că un timp mai mare petrecut pe rețelele sociale este asociat cu rezultate școlare mai slabe, o stare de bine mentală mai precară și un nivel mai ridicat de anxietate și depresie.
Dr. Victoria Goodyear, autoarea principală a studiului, a declarat pentru BBC că „interzicerea telefoanelor nu este o soluție suficientă pentru a combate efectele negative ale utilizării excesive a acestora. Trebuie să facem mai mult decât să interzicem telefoanele în școli”.
Joe Ryrie, directorul organizației Smartphone Free Childhood, a declarat pentru programul Today de la BBC Radio 4 că rezultatele au fost „surprinzătoare”, deoarece profesorii din rețeaua lor au raportat beneficii de a introduce interzicerea telefonului în școlile lor. Totuși, el a subliniat că timpul mediu petrecut de elevi pe telefoane – între patru și șase ore pe zi – este „îngrijorător” și că sunt necesare reglementări mai stricte pentru a face platformele de socializare mai sigure și să nu creeze dependență pentru copii.
În unele școli, măsurile de restricționare a telefoanelor au fost întâmpinate cu succes. La Ysgol Aberconwy din Țara Galilor, elevii trebuie să își blocheze telefoanele în pungi magnetice pe durata orelor, ceea ce a redus agresivitatea și conflictele dintre elevi. „Oamenii au devenit mai apropiați, pentru că vorbesc față în față”, a spus Georgie, o elevă de 15 ani.
Pe de altă parte, unele instituții consideră că interzicerea completă a telefoanelor nu este realizabilă. Colin Crehan, directorul unei școli din Birmingham, susține că profesorii au „o obligație morală” de a-i învăța pe elevi cum să folosească telefoanele în mod responsabil. „Restricționarea totală ne-ar aduce într-un conflict pe care nu îl putem câștiga”, a declarat directorul pentru BBC.
Problema utilizării smartphone-urilor în școli rămâne un subiect controversat. În Marea Britanie, 96% dintre copiii cu vârste între 12 și 15 ani dețin un telefon mobil, iar autoritățile caută soluții pentru a gestiona impactul acestora asupra educației și sănătății mintale.