30 de tineri din şase ţări europene au învăţat să-şi construiască propriul brand printr-un proiect Erasmus +

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tinerii din şase ţări europene, inclusiv români, au învăţat cum să-şi creeze o identitate în spaţiul public
Tinerii din şase ţări europene, inclusiv români, au învăţat cum să-şi creeze o identitate în spaţiul public

30 de tineri profesionişti au învăţat prin metode de educaţie non-formală cum să îşi construiască un brand personal autentic şi să devină ambasadori ai proiectelor sociale în care sunt implicaţi în cadrul evenimentului Personal Brand Marathon, primul training internaţional de branding personal organizat în România prin Programul Erasmus+ pentru reprezentanţi ai organizaţiilor non-profit europene.

”Cursul de formare Personal Brand Marathon, desfăşurat în perioada 20-28 octombrie în Bucureşti, a reprezentat prima iniţiativă a Fundaţiei Ciprian Marica de creare a unei reţele de lideri şi lucrători de tineret implicaţi în activităţi non-profit şi proiecte antreprenoriale. Tinerii participanţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, au primit consiliere în construirea unui brand personal şi creşterea vizibilităţii proiectelor pe care le iniţiază”, se arată într-un comunicat. 

Proiectul, finanţat de Uniunea Europeană, are în vedere strategia Europa 2020 propusă de către Comisia Europeană prin programul Erasmus+, aceea de dezvoltare a competenţelor şi a capacităţii de inserţie profesională a tinerilor prin oferirea unei oportunităţi de formare. 

Cei 30 de tineri au reprezentat organizaţii din Croaţia (Raplection), Italia (Le Royal), Spania (Fundacio Catalunya Voluntaria), Slovacia (Adel), Letonia (Baltic Regional Fund) şi România (Fundaţia Ciprian Marica). Aceştia au participat la o serie de ateliere de educaţie non-formală care i-a ajutat să îşi dezvolte un set de abilităţi şi competenţe profesionale şi personale. 

Brandingul personal, un pas înainte pentru viitorii antreprenori

„Brandingul personal este un subiect de actualitate în rândul tinerilor care activează în organizaţiile non-profit, dar şi al absolvenţilor care doresc să îşi lanseze proiecte de antreprenoriat social. Suntem bucuroşi că am reuşit să îi îndrumăm să îşi creioneze o prezenţă puternică atât în mediul online, cât şi în cel offline”, a menţionat Artemis Boldea, director general al Fundaţiei Ciprian Marica. 

„Acum participanţii ştiu cum să îşi evalueze competenţele şi expertiza, să se diferenţieze de ceilalţi tineri, să îşi găsească un job sau parteneri care să îi susţină în implementarea proiectelor sociale care răspund problemelor comunităţii şi pot transmite mai departe informaţia membrilor organizaţiilor internaţionale pe care le reprezintă“, a adăugat Artemis Boldea.  

Practici utilizate la nivel european

Activităţile derulate în timpul cursului de formare au încurajat schimbul de bune practici şi instrumente folosite la nivel european între lucrători de tineret, studenţi şi coordonatori de proiecte, precum şi crearea unei reţele de specialişti în branding personal, antreprenoriat social şi management al talentului prin metode de educaţie non-formală.

„Parteneriatul cu organizaţiile din străinătate va continua, iar platforma dedicată, integrată website-ului Fundaţiei Ciprian Marica, va fi constant dezvoltată cu articole şi informaţii despre personal branding. La nivel local vom spori vizibilitatea programului Erasmus +”, a mai spus Boldea.

De asemenea, la finalul cursului de formare, participanţii au primit certificatul Youth Pass, acreditat de Comisia Europeană la nivel internaţional, care atestă competenţele şi abilităţile personale şi profesionale dobândite pe parcursul acestuia.

Cum arată noul program Erasmus +

Noul program de mobilitate europeană în educaţie Erasmus+, lansat oficial în martie în România, le oferă românilor, în următorii şapte ani, sute de mii de burse peste hotare pentru studii, cursuri de formare profesională, ucenicie, voluntariat şi, noutatea absolută, promovarea sportului „curat“.

Aproximativ 6.000 de studenţi, masteranzi şi doctoranzi români vor beneficia în 2014 de cursuri de formare în străinătate în cadrul noului program Erasmus+ (2014-2020), o variantă îmbunătăţită a vechiului program. 

Aceasta deoarece pentru următorii şapte ani programul urmăreşte să înglobeze mai multe iniţiative europene pentru a combate fenomenul tinerilor fără job sau educaţie, adică pentru a salva aşa-numita generaţie pierdută

Numai anul acesta România va primi aproximativ 52 de milioane de euro, de care vor beneficia pentrua învăţa peste hotare studenţii, profesorii din preuniversitar şi universitar, elevii din învăţământul vocaţional şi profesional, şcolile, tinerii care fac voluntariat, dar şi absolvenţii care vor să urmeze cursuri de formare şi specializare în diferite domenii. 

În total, în jur de 120.000 de români vor primi burse în următorii şapte ani prin programul de mobilitate europeană, cu 50% mai mulţi decât în programele anterioare ale UE.


Pe aceeaşi temă:

Erasmus + 120.000 de români au şansa să studieze şi să lucreze în Europa

Peste 5.000 de studenţi români au beneficiat de burse Erasmus anul trecut

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite