Drumul din România construit impecabil de italieni, pe vremea Regelui Carol I. Peisajele sunt spectaculoase
0România are un potențialul turistic uimitor, iar multe dintre comorile naturale ale țării sunt subestimate. În această situație se află și un drum spectaculos, de o frumusețe rară, construit în vremea Regelui Carol I.
Este vorba despre o șosea cu o istorie îndelungată, de al cărei nume mulți români nu au auzit sau nu-și amintesc.
Cei care îl cunosc pot spune că frumusețea lui poate rivaliza ușor cu cea a Transalpinei sau cu a Transfăgărășanului.
Drumul uneşte judeţele Neamţ şi Suceava, de la Borca la Mălini (localitatea unde s-a născut Nicolae Labiş), străbătând o zonă impresionantă, cu păduri şi pajişti alpine.
Construcția a început în 1902
Soseaua, care trece și prin Pasul Stânișoara, făcând legătura între vechile sate Sabasa și Suha, este cunoscută drept Drumul Talienilor, deși pe hartă este mai probabil să o găsim sub numele de DJ209B.
Numele acestui drum are legătură cu muncitorii italieni aduși de Carol special pentru lucrările la acest drum.
Superba șosea, contruită în 12 ani, are în spate o istorie îndelungată.
„În raport cu tehnologia de la vremea respectivă lucrările de artă rutiere au fost realizate foarte bine din punct de vedere tehnic, astfel că podurile metalice sunt un etalon în ceea ce priveşte o lucrare de calitate. Materialul, piatra pentru cioplit, s-a adus de la carierele de la Râşca şi Podul Baciului. S-au construit şi şase cantoane rutiere, câte trei pe fiecare parte a muntelui, din care se mai păstrează doar două. Acestea erau normate ca locuinţe pentru câte două familii în vederea susţinerii personalului care îngrijea şoseaua“, precizează enciclopedia virtuală Wikipedia.