Mark Zuckerberg a fost dat în judecată pentru înşelăciune şi încălcarea unei legi a protecţiei consumatorilor, în dosarul Cambridge Analytica

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: EAPE-EFE / MIichael Reynolds
FOTO: EAPE-EFE / MIichael Reynolds

Mark Zuckerberg a fost dat în judecată luni de procurorul din Washington DC, Karl Racine, pentru înşelăciune şi încălcarea unei legi privind protecţia consumatorilor, în legătură cu scandalul Cambridge Analytica, transmite AFP. Este a doua tentativă de a-l include pe co-fondatorul Facebook în procesele în justiţie legate de utilizarea unor cantităţi masive de date strânse pe această reţea de socializare.

„Dovezile arată că domnul Zuckerberg a fost implicat personal în eşecul Facebook de a proteja confidenţialitatea şi datele utilizatorilor săi, ducând direct la incidentul Cambridge Analytica”, a declarat procurorul Racine într-un comunicat publicat luni, notează Agerpres.

„Această încălcare a securităţii fără precedent a expus zeci de milioane de informaţii personale ale americanilor, iar politicile domnului Zuckerberg au permis un efort de mai mulţi ani de a induce în eroare utilizatorii cu privire la amploarea comportamentului greşit al Facebook. Acest proces nu este doar justificat, ci şi necesar şi trimite un mesaj că liderii corporativi, inclusiv directorii executivi, vor fi traşi la răspundere pentru acţiunile lor”, a mai transmis procurorul american.

În plângere se prevede faptul că Zuckerberg, în calitate de CEO, avea autoritatea de a controla şi de a direcţiona practicile comerciale înşelătoare ale Facebook şi denaturările faţă de consumatorii din District”.

În consecinţă, se spune în plângere, Zuckerberg ar trebui să fie considerat responsabil în conformitate cu legea din districtul federal din DC privind protecţia consumatorilor şi ar trebui să plătească daune şi restituiri, împreună cu interdicţia de a încălca din nou legea districtului privind protecţia consumatorilor.

În luna martie, Curtea Supremă a Washington DC a respins cererea acuzării de a-l cita pe Mark Zuckerberg ca martor în procedura iniţiată în 2018 şi care vizează reţeaua Facebook.

În 2018, scandalul Cambridge Analytica a dezvăluit modul în care această companie britanică a folosit datele personale a zeci de milioane de utilizatori ai Facebook, fără ştirea acestora, pentru a desfăşura campanii publicitare ţintite masive cu scopul de a influenţa alegătorii britanici şi americani.

Aceste informaţii ar fi fost utilizate pentru elaborarea unui program folosit pentru orientarea votului alegătorilor americani în favoarea lui Donald Trump în timpul campaniei prezidenţiale din 2016.

Acuzate de prea mare indulgenţă de unii şi de cenzură de alţii, Twitter şi Facebook au luat în cele din urmă decizia, la câteva zile după asaltul de la Capitoliu, de a-l interzice pe platformele lor pe candidatul învins.

Grupul Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram şi Whastapp, precum şi Google (Youtube) au înfiinţat totodată sisteme de raportare şi verificare a faptelor dedicate alegerilor, în special prin parteneriate cu mass-media. 

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite